söndag 28 december 2014

Nu är Julen snart tillända, Nu kommer Nyår vad skall hända



LYSSNA OCH NJUT AV MAGNUS CARLSSONS  SOMEDAY AT CHRITMES TIME

DET ÄR SÅ FINT NU NÄR ALLT ÄR NYTT , OCH DET GNISTRAR I SNÖN SOM FINNS.
Det var så vackert den 26/12 , soligt och härligt
men för min del, alldeles för kallt.
Hade inte tid den kvällen att blogga,Det var ju både
" På Spåret" och "Tack för musiken". Två jättefina
program. Det var Sara Dawn Finer som var Nicklas
Strömstedts gäst. Så bra han är som programledare
lugn och härlig.

Så intressant att få höra allt om henne och hennes musikaliska familj. Nu fick vi höra en sång som hennes syster och hon sjöng. tyvärr glömt den redan.
Ja inte glömt sången, utan namnet på den.
Minnet blir kortare och kortare, jag också krymper
hi.hi, det är sant. Det " bidde " ingenting snart.


Sen den 28/12 var det Stjärnorna på Slottet, där
blev jag lite besviken. Det var något som fattades
där, det blev för mycket Helena egentligen.
Jaa, jag vet att det var hennes dag, men, men.
Efter det blev det ju Downton Abbey,  nu är det
verkligen spännande, och så bra de agerar. " Toppen
betyg " tycker jag.
Nu har mina fina Hyacinter fått sig en knäpp, har nog varit för kallt för dem på balkongen.
I dag skulle min son och barnbarn komma, men
Martina fick jobba och var ju förstås jätteglad för det.
Om jag skall vara ärlig var jag trött på matlagning
jag föreslog " Pizza " . Det förslaget gick hem så min
väluppfostrade son, åkte och köpte det åt oss.
Han har nog fostrat sig själv till den bra grabben han är. 56 år då kan De det mesta. Hi.Hi man kan ju skoja till det ibland.

Vi åt på porslinet som var med Pizzan (locket)
menar jag förstås. Det var jättegott ,det som blev över skall jag ta i kväll.
Nu hörs vi igen om några dagar, tack ifrån Hajan.


 

7 kommentarer:

Mamma C sa...

Här åts det pizza också fast hemmagjord sådan.
Puss och kram

Snäckskalsdalen. sa...

Smart drag det där med pizza! Man tröttnar på julmat, det gör man, och så där himla roligt att få till det om och om igen är det inte.
Och jag håller med dig om de tv program som vi båda sett. Slottet Helena, det blev mycket Helena, och det var något som saknades, har man kanske börjat tröttna på konceptet lite, tro? På Spåret gillar jag, jag tycker om att försöka gissa var man är!
Downtown Abbey har vi aldrig tittat på, men jag fick en DVD med programmet, får börja titta där, tror jag.
Här är det kallt, ingen snö, men rimfrost och så är det väldigt grått.
Kram
Agneta

hemma hos lilla mej sa...

Bara så fina bilder .Är ju bara så himla gott med pizza .Ha en skön kväll vännen .Kram Rita

Stolpåsgård sa...

Här har pizza också ätits, gott och enkelt!
Tack för fina svar, vad roligt att du kom-ihåg hur vi hittade varann.
Sov gott, Sussi på Stolpås

Maria sa...

Det duger väl hur bra som helst med att äta pizza på locket, gott då slipper man disken. Ja ibland undrar jag också på hur rediga barnen har blivit, visst....tror du inte att vi har ett litet finger med i detta. Tokigt det kan bli ibland såg ut som jag hoppade över ett år men nu har jag rättat till detta fel, hoppas 2015 blir ett bra år trots denna miss.
Nu får du ha det så gott.
Nyårskramar från Maria

Maj sa...

Jag håller med dig ang Slottet. Vet inte varför det inte kändes som vanligt. Ingen atmosfär liksom.....Det är inte dumt att ha eget "Pizzaporslin".....blev sugen när jag läste det för det var så länge sen jag åt Pizza. Hawaii gillar jag. Kram

Fågel Blå sa...

Önskar dej ett Riktigt Gonn Nytt År
Kram Kathrine