tisdag 23 december 2014

nu är Julen här

Nu är Julen här, och jag vill önska Er alla en bra Jul.
Lägger in lite bilder, från dagens sista arbete med
Brödbak och sådant jag talat om varje dag.


En enögd Tomtemor ser
till att allt går rätt till. Denna lilla tomtemor måste
vara ca 25 år. Den har ett barnbarn gjort till mig, och

den firar jul varje år med oss eller mig sen vi fick den.

Till vänster om Flugsvampen är en handgjord tomte
i sitt berg där han bor. Han är bara 21-22 år och det
är det andra barnbarnet. Man kan helt enkelt inte
ha bort sådant, det har blivit mig så kärt.
Eljest har allt rört sig om packningen av Julkakorna.
Det är nu 10 påsar med skorpor, Hallongrottor
och Sirapskakor som de får i Julklapp från mig.
Nu är väskan färdigpackad för lev Julafton. Min son
kommer och hämtar mig, vi är bjudna till klockan 12
skall bli så roligt att få träffa de små igen.
 
 Nu får dessa två små änglar avsluta detta inlägg
i kväll, får vi taga nya tag på Juldagen

Önskar Er alla en fin jul med era kära och nära , G O D  J U L

4 kommentarer:

  1. ♥GOD JUL♥ Harriet, hoppas du får en riktigt bra jul.
    Julkramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Fint med pyssel som har en massa minnen.
    Puss och kram vi syns i morgon.

    SvaraRadera
  3. Jag önskar dig en God Jul och ett Gott Nytt År!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera