tisdag 30 december 2014

Gott slut och Gott Nytt År önskar jag er alla.


 
 
 
Ja Gott Nytt År kära bloggvänner. Åh , om vi alla
kunde få ett bra 2015. Ja inte bara vi bloggvänner,
utan överallt i världen. Förstår inte detta som styr
oss människor nu. Så här gamla som jag förstår Ni,
kan inte förstå att det skall behöva vara på det viset.




Vill tacka Evan och Google för bilderna de
              bistått med, rätt skall vara rätt.



Här firar några familjer, eller om det är ungdomar
som håller på, redan nyår. Det smäller mycket redan nu.
De kanske firar något annat, man bryr sig för mycket. Det säger min son ofta, du bryr dig för mycket.


Gick omkring ikväll med min lilla kamera tycker att
jag har det fint omkring mig. Tycker om vita blommor
så denna tycker jag särskilt mycket om. 

Men min Orkide har fått en knäpp och börjar att blomma om
det är ju roligt, för den tänkte jag att kasta, den kanske hörde vad jag sa. Det här skrället blommar väl aldrig om sa jag, men nu
blommar den, tack snälla för det.

.







Jag vet ingen musik som är så vacker som Abbas
Happy New Year. Tänk så länge den varit nr ett, för oss. I dag har varit en bra dag, min dotter och måg
kom och hälsade på. Vi drack kaffe och åt nybakta bullar, från i går. sen frågade jag om de ville åka och
taga ut pengar till mig. Har beställt frissan för en klippning, får snart hästsvans eljest. Så den tredje
Januari kan Hajan gå ut bland människor igen.
Lyssna nu på Abba och njut den lilla stunden.
Nu släcker jag ner , och skall inta sängen och vara
glad åt att inte vi hade några anhöriga varken på
fartyget eller flygplanet. De anhöriga kan nog inte
sova och glömma allt. Säger som Strindberg
Det är synd om människorna.





13 kommentarer:

Mamma C sa...

Har inte hört en bomb ännu här nere hos oss. Men det börjar väl snart. Tack för fikat idag hos dig. Det var inte bara vi på Ica när vi handlade. Vi träffade Martina som stod i kassan. Önskade henne ett gott nytt år.
Puss och kram nu ska jag hoppa i säng. I morgon blir det fart här.
Kramis och godnatt

Tummelisa sa...

Gott Nytt År, fina Hajan! Har inte hört några bomber eller smällare ännu, skönt.
Hoppas som Du att alla får ett fint nytt år. Man får göra så gott man kan och bemöta andra människor som man själv vill bli bemött.
Ha det så gott! Nu är det go'natt här.
Kram Tummelisa

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Tack för den fina nyårssången!

Önskar dig ett Gott Nytt År och instämmer med dig, tänk om det kunde bli det för alla.

Kramar Anncathrine

Annes vita rum sa...

Gott Nytt År! Goa glada Hajan...
Kramizar

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Här är det fortfarande helt stilla, men det lär väl braka loss ikväll.
Önskar dig Gott Nytt År Harriet
Varm kram
AnnaMaria

eva i dalarna sa...

Åh Abbas Happy new year, den är så härlig.Önskar dig en fin nyårsafton och ett Gott Nytt År!

Meta sa...

Jag önskar dig ett underbart 2015 och njut av allt som kommer i din väg Tack för alla så söta och fina kommentarer hos mig.Jag blir sååå glad av dom.
Ledsen att jag själv är en dålig "kommentator" Borde nog försöka bättra mig ett nyårslöfte kanske.
Kramar Meta

Kulturtanten och Lilla gummann sa...

Vi önskar Dig ett riktigt gott nytt år! På återseende nästa år! Kram från Lilla gummann och Kulturtanten

Bitte sa...

Här är det fortfarande lugnt, det smällde lite när vi åt middag men sen slutade det. Om en timme brakar det väl loss igen :-). Jag bryr mig inte så mycket, men tycker synd om alla djur som mår dåligt på nyårsafton.

Tack för den vackra sången, jag lyssnade mycket på just den där skivan när jag var liten :-).

Önskar dig ett Gott Slut och ett riktigt Gott Nytt 2015!

Varma nyårskramar
Bitte

Anki sa...

Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!
Kram

Ölandsvindar sa...

God fortsättning till dig! Här smög vi runt för att inte väcka hunden som sov lugnt på några piller och slapp oroas av smällarna. Som vanligt hoppas man att 2015 ska bli ett riktigt bra år men man vet aldrig så länge det finns herrar som Putin och andra missfoster.Man får träna sig i att glädjas åt de små ögonblicken och inte oroa sig för morgondagen. Din vita amaryllis är ett riktigt glädjeämne tycker jag!
Kram /Kerstin

Gry Karlsen sa...

Takk for nyttårshilsen! Jeg har vært og er fremdeles på julebesøk hos barnebarna. Har koset meg masse, stått opp tidlig om morgenen og sett på barne tv med dem. Får ikke laget nytt kjøkkenvindu ennå. Kommer ikke hjem før til helgen. Ønsker deg et riktig godt nyttår! Klem fra Gry ☺

Rost och rädisor sa...

Gott Nytt År!
Kram Anette