söndag 7 december 2014

Jaa , här går det undan, redan 7/12 och den Andre Advent


 
Här sitter Tomtefar och funderar över läget just nu.
Det är väl nästan tidigt som jag är med på bild. Det har varit fler kameror i dag, gud vad de håller på.
Först var vi och handlade, det tog över en timme
innan vi var på hemväg igen. Martina var ledig i dag
och ingen ringde heller efter henne.  Jag var tvungen
att handla hem till min lilla " Lill- Jul " den 11/12.
Grannen kommer över då, vi brukar ju äta tillsammans i bland. Nu har jag allt hemma, gröt


Glögg och Skinka. Det bliver ju i all enkelhet som vanligt.
 
 
 
Tog lite bilder hemma ifrån mig. Köket ,hallen och vardagsrummet.  Det är från lite andra vinklar i
min vrå.  I dag var de trötta både Per och Martina.
I dag hade vi som vanligt Lax , det gör inget sa¨Martina, jag har inte ätit det på hela veckan
 i alla fall. Jag köpte hem Skinkstek i dag, det
bliver ju lite annat, och mycket grönsaker till.
Ingen bra bild, Martina tagit när han sitter ich gäspar, det bliver nog en överraskning
Här har far och dotter tagit en Selfi, ha, grimaser
från båda två. Det tackar jag för , den bilden har Ni själva fixat. Nu skall jag lägga mig ett tag, för nu
börjar även jag att gäspa här.
Vi ses en annan dag, skall bliva roligt att höra
hur dotter min haft det, med alla barnbarn kring
sig. Trevlig fortsättning på den Andra Advent
önskar Hajan.
Tack Ewa för dina hälsnimgar även en kram till Tummelisa från Hajan.

6 kommentarer:

  1. Så mysigt ni har det Tomtarna o du. Du skriver ju alltid om jättegod mat skulle gärna vilja bli bjuden på det. Kram från Lyan

    SvaraRadera
  2. Du har det så julfint hemma hos dig. Jo här har det varit bara bra.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej vännen! ha ha sicka filurer på bild :) son med dotter) ibland får man bjuda på sig själv...så trevligt ni har det <3 du är så duktig på att bjuda på olika anrättningar..ja hopp då var det redan som sagt andra advent.Ha en fin kväll o härlig start på veckan<kramiz Jessica

    SvaraRadera
  4. Bilden på den gäspande sonen var ju kanon, gäller att vara med kameran på rätt plats vid rätt tillfälle.

    Hoppas det bli en trevlig dag den 11/12 när du ska ha middag.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  5. hahahaha,sånt är sköj när folk bjuder på sig själva..äpplet faller väl inte långt från trä't eller hur Hajan! NU är vi hemma efter en underbar resa till Puero Rico.Hade såå bra väder,var lite orolig för det men nu har vi alla fått mycket Dvitaminer,det stärker mej ett bra tag känner jag! Kram Hajan ♥ Gunilla

    SvaraRadera
  6. Du har fullt upp hela tiden ! Bra, det är nyttigt att hålla igång. Här har vi kommit i fas två när det gäller min mamma. Om någon vecka blir hon utskriven och vart ska hon då ta vägen? Hem kan hon bara komma om hon kan gå till toan själv och det kan hon inte ännu så länge i alla fall. Korttidsboende eller permanent plats på äldreboende? På måndag får vi börja ringa runt och försöka påverka.Kram, kram från mig/Kerstin

    SvaraRadera