onsdag 17 december 2014

Så rörigt ,är det krig? Nej det är bara Hajan som bakar



Jaa i dag blev det äntligen av med bakningen. Det
skulle jag gjort i går. Men skulle är en sak, göra är en annan, jag fick så ont i ryggen så jag tänkte vila en 30-40 minuter. Det var kolsvart när jag vaknade
det blev inget TV tittande heller.

Men i dag satt jag igång gjorde kakorna med
Polkagrisarna i. De blev jättegoda , tack Gunilla för det receptet. Sen gjorde jag Kolalängderna som bara smälter i munnen.


Gjorde också en deg till Hallongrottor, men den ligger i kylen.
Måste köpa sylt, den jag hade, har gått till Pannkakan  en annan dag.
Men jag är nöjd med det jag har fått gjort i alla fall.
Mina Saffransskorpor är redan klara, Jag brukar ge bort skorpor


till som en liten julklapp. Förr fick alla tofflor också som jag stickade, men den Hajan finns inte kvar.


Fick en glad överraskning i dag, min lilla Amaryllis slog ut,
såg igår att knoppen började bli lite knubbig.
Den vita Julstjärnan som jag handlade hos Åsens
blomsteraffär här på orten. Den är så fin den blommar till och med på stjälken ner till jorden


Det är bäst att jag visar, ni kan ju tro jag hittar på. Köpte en röd
också fast den ser ut som ett väldigt dåligt ex. Men den köpte jag i matvaru-affären. Men det har jag gjort förr och det har funkat.
Vill passa på och tacka, Ann i Wilhelmina,Tummelisa, Ewa i Dalarna Ruth i Virginia, jag bliver så glad jag tackar på detta viset-

Nu kan ni lyssna på fel skiva, skulle
ha med, När ljusen skall tändas därhemma, Men Christer duger bra med. Nu skall jag ha en kvällsfika med kakor till. Kram från Hajan.

10 kommentarer:

Änglarum sa...

Hej! det där med att tänka ut att man skall göra än det ena än det andra,o slå igen ögonen bara fem minuter för att sen vakna när det är mörkt :)) men man brukar sussa så gott så man inte vill vakna..duktig du är som bakar o står i tummen upp Hajan :) kram Jessica

Rantamor sa...

Hoppas bara att du har det underbart nu i adventtider...
Du är bara bäst Hajan.

Tjingelingen från Ranatmor

Mamma C sa...

Du är så duktigt min lilla mamma. Polkaskorpor låter jättegott. Och kolakakor är toppen till kaffet.
Kram Mamma C

Mamma C sa...

Nu gick det av bara farten.
Kram på dig från mig :)

Maria sa...

Det var det jag kände, lukten av goa kakor, mums. Får nästan lite dåligt samvete för ja har inte bakat några kakor eller bullar heller för den delen. Kanske hinns det med en annan dag.
Ha en bra helg/kramen

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vad du är duktig, jag har inte bakat en enda kaka. Däremot tycker jag mycket om och äta kakor, kakor med polkagrisar i var något nytt.
Ha bra dagar fram till jul
Kramar/AM

eva i dalarna sa...

Tack för fin musik. Fick mig ett gott skratt över din rubrik! Inget krig - bara Hajan som bakar. Vad du är duktig som bakat så mycket gott!

Gunillasljusglimtar sa...

Åh va kul att du bakat dom?!? Jag har ju inte smakat på mina utan bara ger bort:) Ja men så gott att få vila bort sig lite i julatiderna.Här är det lugnt,bara hönorna som ska ha sitt! Kram Gunillla

LissasVita sa...

Hejsan Hajan..kikar runt och floppar runt och hamnade här...saffranskorpor gjorde jag igår..mumsiga!!! Jag har just återvänt till bloggvärlden efter ett längre uppehåll,kika gärna in....idag har jag delat om MacchuPicchu,har en bildskatt från Peru och känner att det kan glädja flera... // Kramen Lisbeth

Kulturtanten och Lilla gummann sa...

Jag tycker att det är trevligt att titta in till Dig och läsa om vad Du har för Dig.../Lilla gummann