fredag 19 december 2014

Lite snö vill vi ha, eller hur ?

En underbar kväll i sällskap med Ernst Kirchsteiger
många bra förslag under programmets gång.

 I Går jag riktigt njöt det var ett
toppen program från Strada Herrgård. Vad är det folk retar sig på
är han för mysig, eller ser han för bra ut. Tänkte särskilt på det
under kvällens lopp. Jag bryr mig inte vad Ni tycker för
mig har han aldrig varit obekväm. Ha, ha inte ens när han gick
barfota , det var ju för sexigt enligt en del av mina väninnor.
Men som jag sa då och nu, tänder ni på fötter kanske, det var inte populärt
kan jag tala om.
Kan berätta att nu är det bara lite mer Saffrans-skorpor sen börjar
jag bli klar, med den lilla extraklappen.
 
 
Min dotter ringde i går och talade om att jag inte
skulle köpa burkar till dem. Hon skulle fixa något annat, snällt eller hur.
Jag lovar Ni skall få se hur allt detta bliver förpackat.
Bilden på tomten skulle ha blivit här, men glömde att rolla undan. Det får duga nu.
Det Ernst gjorde igår till griljeringen av skinkan tyckte jag var
ett bra förslag Att rosta lite kavrings-smulor på en plåt ,som man sen strödde på den penslade skinkan. De tunna äppleskivorna gjorde ju ett snyggt mönster, Det han smetade på var ju som vanligt ägg, senap och lite cremfresch., sen var det ju bara en liten stund
i ugnen efter det. Något jag lade märke till var att han satt ut en
tallrik till Gårdstomten, med lite gröt på..

Just nu är det ett underbart väder här 7,7 +, herregud det bliver väl
inte vår före Julen vi väntar på.
Nu får ni lyssna på Dean Martin och titta på de fina bilderna
ha en trevlig dag.
Glömde att jag börjat tvätta här hemma med Ättika och Bikarbonat.
så bra det är, men späd ut det lite, jag höll på att hosta ihjäl mig i går. Kylskåpet blev faktiskt blankare.
 
 
 
S L U T
 
 
 

9 kommentarer:

Maj sa...

Dean Martin, en av mina favoriter! Javisst skulle ett par cm snö vara välkommet Som jag sagt förr med blommande pelargoner på altanen är det lite svårt med julstämningen.
Jag tycker du hinner jättemycket, bakar och "Står i". Ser så gott ut och jag tror jag smakar en av dina kakor....Fortsatt mysig fredag önskas från Lyan /M

Snäckskalsdalen. sa...

Ernst är snäll och harmlös och har hur många idéer som helst och så börjar han på något och jag tänker, men vad ska det bli. Och så blir det jättefint och bra. Tänker speciellt på mistelkvisten - hur gör han?
Dean Martin, jag fullkomligen älskar den mannen, han var vacker och läcker och sjunger som en gud! Mycket bättre än alla dom andra! Och så var han kul också! Tack för det!
Agneta kram

Mamma C sa...

Ja, det finns folk som bara letar fel på andra. För mig är Ernst en klippa som gör bra tv. Kanske ska kolla på programmet och se hur han griljerade sin skinka.
Puss och Kram

eva i dalarna sa...

Ernst är toppen både på sommaren och i juletid! Han borde göra påskprogram också. Dean Martin - vilken röst! God jul önskar jag dig fina Hajan. Kram från ett snölöst dalarna.

Lotta sa...

Hej, och tack för att du tittade in hos mig. jag gillar också Ernst och hans skinkgrilljering ska absolut provas till årets skinka. Kul det du tar upp om att alla inte gillar Ernst :-)
I vår bekantskaps krets kan det bli livliga men roliga diskussioner och då är det gubbsen som absolut inte gillar honom, haha, men konstigt nog tittar de i allafall.KOnstigt eller? Idag ska sillen läggas in och de sista klapparna få papper och så blir det nog en sväng till mataffären... Trevlig helg, kram. /Lotta

Maria sa...

Goa du...visst får du kika in å kolla hur jag har det. Tyvärr skriver jag ju inte så där in i den mycket. Mår ganska bra tror jag har fått besök av något liten bacill kanske den kom från Leo, ja du vet måste ju pussa å krama fast han var lite dålig. Jag tycker också om Ernst, han är så full av idéer bra är dom också för det mesta. Idag har jag satt in granen, klädd och färdig lyser den så fint. Nu ska jag gå ut med hunden sedan blir det god natt. Önskar du får en finfin fjärde Advent/kramkram

Katta sa...

Jag har också undrat vad folk retar sig på, det är jättekonstigt. Men just det där att han gick barfota retade sig min svärfar på men jag kan absolut inte fatta vad det var för fel med det :) tyvärr missade jag veckans avsnitt men tack och lov finns ju play så jag kan kolla och njuta i dag :) Varm kram till dej Hajjan. Katta

Tummelisa sa...

Förstår inte heller hur man kan reta sig på Ernst. Men, tror det är mest karlar som inte gillar att se hur händig han är. Min gubbe säger alltid att jag får så mycket idéer från Ernst, hi,hi, som jag sedan vill att han ska förverkliga.
Men, det finns människor som retar sig på allt. Jag går också barfota här hemma, inget fel alls. Tur att vi har något mysigt att titta på.
Hoppas Du har en fin 4:e advent!
Kram Tummelisa

Carita sa...

Visst, Ernst väcker känslor och det är ju bra det.
Jag gillar honom, fastän han känns lite för präktig ibland och aldrig misslyckas med nåt - men det har han väl ändå gjort, bara att det inte visas på tv :-)