fredag 5 december 2014

Äntligen Ernst, något positivt som händer med Julen

 
 
Härligt att få sitta i ditt sällskap och få fantisera om
den kommande Julen. Det är så mycket annat på TV
så det är underbart med dina program.
I år är vi med vid Strada Gård som ägs av Magnus Wetterholm, en skådespelare.


 
 
Läste om denna Gård på Google, det är en välbesökt
gård, även sommartid.
Ernst gjorde väldigt vackra Halmstjärnor, lite
annorlunda än de vanliga.
 
Han band den väldigt snyggt, tog bilden från datan.
Det var mycket som hände, Glögg hemma gjord
inläggning av Paradis-äpplen . Paradisäpplena blev
ju en fröjd för ögat.
Vi fick ju också följa med till Julita Gårds Julmarknad
där skulle jag velat vara med. Gubben på bilden här
köpte Ernst till sig själv.
Detta skall jag prova den 11/12 då skall jag ha
främmande, man steker Mjuk pepparkak på en sida, på den sidan lägger man på Vitmögelost
den smälter ju in lite i brödet. Det skall jag ha till
min Glögg.


Jag kommer snart att titta in i rutan igen, du har
alltid så mycket att förtälja. Ovanligt bra i går.
Säger Hajan



9 kommentarer:

Maj sa...

Håller med dig. Såg lite på Ernst och han sprider verkligen stämning omkring sig genom att se så glad och tomte-mysig ut Jag är inte alltid positiv till alla prylar han tillverkar men ett och annat guldkorn plockar man ju upp.Trevlig helg önskar jag dig /Maj

eva i dalarna sa...

Jag gillar också Ernst! Både på sommaren och till julen. Receptet med sockerkaka och ost tänker jag också prova. Önskar dig nu en trevlig andra advent. Själv ska jag börja med att jobba och sen avsluta helgen med ett barnbarns ettårskalas!

Snäckskalsdalen. sa...

Han är fantastiskt Ernst, men jag skulle inte orka ha en så pysslig karl i huset! Men jag tittade också på programmet och först när han börjar med något tänker man, men det kan väl inte gå, och sen blir det jättefint. När han tog bort dom nedre grenarna på granarna tänkte jag, vad gör han nu, men det blev ju jättefint!
Agneta kram

Tummelisa sa...

Gillar också Ernst, men inte min man. Han tycker att jag får så mycket idéer från Ernst som jag sedan vill att han ska utföra...
Mysigt var det i alla fall.
Hellre se på Ernsts julpyntande än en massa vålds och action program.
Trevlig helg!
Kram Tummelisa

Fågel Blå sa...

Hej!
Jag håller med Ernst är en riktig glädjespridare sitter som klistrad framför tv på Torsdagar,
Fin 1 Advent till dej
Kram Kathrine

Mamma C sa...

Nu har jag också sett programmet och det där med mjuk pepparkaka såg väldigt gott ut.
Puss o kram

Ölandsvindar sa...

Vanliga pepparkakor med någon form av mögelost är jättegott både till glögg och till portvin.Min mamma fick flytta i går till ett rehab i närheten av hennes bostad. Hon är väldigt trött men vem skulle inte vara det efter allt vad hon har gått igenom. Jag ska försöka ringa henne i morgon när hon förhoppningsvis har vilat ut lite. Det finns någon form av patienttelefon som man kan ringa till. I dag ska jag stå på en julmarknad hela dagen (den sista för i år) Trevlig lördag till dig /Kerstin

Änglarum sa...

Godmorgon! det såg gott ut med mjuk pepparkaka kanske man skulle prova!tänk att jag ser inte Ernst..det har bara inte blivit så...men har sett reklam snuttar o det ser mysigt ut:) vaknade kl 7 i dag så bara upp o sätta på kaffe pannan..önskar dig en fin helg <3 kram Jessica

Katta sa...

Ja vist är det mysigt med Ernst förberedelser man får en riktig inspirationskick, men lite avis blir jag med för jag skulle också vilja fira i en sån fin gammal herrgård :D Kram på dej, Katta