tisdag 11 november 2014

Städning på gång , medan madammen vilade

I dag hade jag städning med hjälp av Hemtjänsten.
Jag dammar allt sen hoppar de in med dammsugaren och golvtvätt. De är lite överallt med trasor och borstar.  Lägg dig uppepå sängen  så vi vet var vi har
 
Var vi har dig brukar De skoja. Jag lägger mig och läser den stunden när de är här.
 
Det var en härlig dag i dag så väldigt vackert ute
och 12 +. Det är väldigt ombytligt vädret.
Men jag tog fram min lilla kamera och tog bilder både
utanför och innanför hos mig. När flickorna gick
hem, så framkallade jag bilderna och gjorde ett
kollage av dessa. I dag var det bara jag till
lunch , så då blev det rester .Stekt potatis, bacon
och ett ägg lite grönsaker på, det smakade väldigt gott.
 
Här har Ni björken utanför som fortfarande har
sina gula löv kvar. Fruktskålen , lyktan som jag
tände, ja Ni ser ju själva.
Nu skall jag sätta mig med min kaffekopp och se på tv, om det finns något jag gillar ???
Ha en trevlig kväll, önskar Hajan.
 

7 kommentarer:

Eva i Dalarna sa...

Så härligt att få det städat medan du låg där och läste! Undrar just vad du läser?

Rantamor sa...

Oj så gott det såg ut me rårakor det måste jag allt ta å göra någon dag, idag var vi ut på havet och fick 20 sikar och en öring så ikväll blev det en god fiskgratäng.

Så duktig du är som gör sånt vackert foto kollage.
Sån tur att du får hjälp med städandet, det vill jag också ha när jag blir så att jag inte orkar städa mera, för rent vill jag ha omkring mig. Men nu får jag allt städa själv ännu många år.

Tjingelingen från Rantamor.

Mamma C sa...

Låter toppen att ligga på sängen medans dom städar. Är mums med rester ibland.
Kramis på dig

Tummelisa sa...

Låter härligt, att läsa när de städar. Hinner/orkar nästan aldrig läsa numera. Förr läste jag minst en bok i veckan.
Tyckte inte att det var något att se på TV idag. Vi såg lite som vi hade spelat in från igår.
Goda rester Du hade till middag idag. Blev också sugen på rårakor när Du skrev om det.
Ha det gott!
Kram Tummelisa

Gunillasljusglimtar sa...

Ja det är ju så det ska va...ligga på sängen o dom gör sitt:) Du är så duktig med kort o collage o allt...beundrar dig! .Men det vet DU väl om. Kram på dig fina Hajan 💗 Gunilla

Wille sa...

har du redan en Amaryllis margareta

Ölandsvindar sa...

Oj, raggmunk måste jag göra någon dag. Jag brukar göra mycket på en gång och stoppa lite i frysen. Jag brukar steka fläsket undan för undan tillsammans med raggmunkarna så det blir lite fläskflott på dem också. Och sedan får man gå ett varv med disktrasan!
Kram från Kerstin