söndag 2 november 2014

Så underbart vackert på Kyrkogården och Minneslunden

Inga gångar syntes i dag, på Kyrkogården, allt var
klätt av gula löv. Det var nästan bara jag och min son där i dag, de flesta hade nog varit i går. Små
lyktor brann lite var stans.
Per tände vårt ljus, det kändes lite fint med en tanke
till de våra. Vi ligger där allesammans, mina föräldrar

och min mans föräldrar. Min man givetvis också.

Så här såg det ut innan Per räfsade bort löven.
Den fina liggaren syntes inte alls. Vi kunde ju ha

tänt lycktan hos våra vänner, men det tänkte vi inte på.

Så här såg det ut efter Min son röjt lite där.Denna grav är för våra vänner i Göteborg, tyvärr
första gången de inte kunde komma hit, på grund av
ohälsa, på många många år.

Efter besöket och ljuständning, åkte vi till min
affär. De hälsade mig välkommen igen dit, det blev jag glad för. Jag hade ju inte varit där sen veckan
före midsommar.
I dag festade vi på Pizza, det var jättegott. Lasagnen
jag hade gjort, fick min son taga med sig hem till sig och Martina.  Slipper de att laga mat i dag i alla fall.
Det blev en bra avslutning på Oktober månad ändå.
Det regnar inte längre här, men ett väldigt konstigt ljus är det ute.


7 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Det är så vackert med alla höstlöv på marken Och det är en härlig doft på hösten!
Ha det fint!
Kram Eva

Mamma C sa...

Vilka fina bilder du tagit, och så fint det blev när ni räfsat bort alla löv.
Kram

Gunillasljusglimtar sa...

Ja man känner ett lugn när man hälsat på de sina på kyrkogårdar och minneslundar.Jättefina bilder Hajan!
Tänk vi har spelat bingolotto ikväll och vann på bägge lotterna! 250 kr på enoch 100 kr på den andra..jippi! Kram fina du ♥ Gunilla

Maria sa...

Har också varit vid graven idag, min son var med och hjälpte till. Tycker det är så fint å rofyllt med alla ljus som brinner.
Ha en finfin dag/kramen

Polargrevinnan sa...

Vilket fint foto med den lövtäckta marken. Vi tände våra ljus i Domkyrkan som hade en fin minnesstund i dag klockan fyra.
Nu börjar snart en ny vecka. Jag tycker tiden flyger iväg.
Ha det bra.
Kram Viola

Äppelblom sa...

Ja, det har varit väldigt fint på kyrkogårdarna i helgen.
Idag har det varit varmt och härligt ute även om det regnat - blir likaså imorgon, men på onsdag blir det betydligt kallare.
Var rädd om dig ifall det blir halka hos dig!
Må så gott och kram!

Änglarum sa...

Hej! riktigt höstiga bilder du visar,alla löven ligger väl på marken så gott som nu! ni har mysigt du och sonen när ni kalasar på pizza..säker vart han glad att få lasagnen med sig hem..:) ja nu vankas ledig dag för mig i morgon,då skall jag till optikern tror det blir progressiva för min del nu!! skall bli kul med nya bågar..må så gott< Hajan Kramiz Jessica