torsdag 13 november 2014

Pannlyse och Fotvård. är mottot i dag

Så grått och regnigt det är ju mörkt till tusen.
Det kommer att bli "pannlyse" när man skall gå ut eljest kommer
man inte att se ett dugg, framför sig.
Jaa, samma väder i dag med, det gör inget försökte jag att trösta mig med. I dag kommer ju min tjej som fixar fötterna, det är
inte klokt. Det klarade man ju själv bara för ett år sen, men inte
nu . Jag når inte fötterna riktigt bra när jag sitter på en stol, försöker
jag lägga upp benet i knät som man gjorde förr, det törs jag inte.
Då kanske man aldrig får ner foten mera.
Det är en pigg och alert flicka som jag gillar. Hon kommer på sin
cykel och har baljan och alla sakerna med, hon håller också
med sina handdukar.  Vilken service , min kompis som flyttat till
Äldrecenter här, tycker hon bor på SPA, jaa då har ju jag ett SPA
hemma var annan månad.
Sen smörjer hon mina fötter, och det är ju så härligt.

Måste berätta att dessa fötter är inte mina, de hittade jag på Google,
Hoppas jag aldrig ser ut så där, usch säger jag.
Det tog ungefär en timme detta, då fixade jag till maten.
Det blev  varken Torsk eller Lax, jag kokte 2 Winerkorvar
och gjorde god Pepparrotssås till.  Maten åt jag inne vid TVn
i vardagsrummet. Jag ville se Stefan Löfven på Forum
under utfrågningen i riksdagen.  Hm, Hm  jag säger inget för
politik kan inte jag prata i tycker jag.
I kväll gjorde de om en snygg kvinna, på Go Kvälls programmet
jag tyckte det blev bra för en gångs skull. Ibland tycker jag de
sätter på den för små kläder.
Jag vill hälsa till mina trogna Anonyma, Ewa i Dalarna, Ruth,
Wille, Amaryllisen är konstgjord den fyller snart 15 år nu.
Tummelisa skriver jag snart till på Mail.
Nu säger jag Natti, Natti

7 kommentarer:

Eva i Dalarna sa...

Pepparotssås, så gott!

Tummelisa sa...

Vad härligt att få sina fötter fina. Har aldrig fått fotvård, men skulle vara skönt.
Du går väl som på moln nu.
Pepparrotssås är väldigt gott, ja jag tycker om pepparrot överhuvudtaget. Detta mörker är det värsta med november månad. Vänjer mig aldrig. Men, tycker det brukar liva upp lite när man får ta fram adventsstakarna.
Idag ska jag till tandläkaren, kommer att bli en dyr historia....
Kram Tummelisa

Mamma C sa...

Vi hade Spa här på gubbens fötter la in dom i påsar med olja i efter tvätt och filning av dom.
Kramis

Änglarum sa...

Hej! så lyxigt o skönt att få fossingarna fina :) här pausas mellan fönsterputs..börjar lite smått så det inte hopar sig till advent,när stjärnor o stakar skall fram! jag längtar efter ljusen i fönstren nu! Trevlig helg önskar jag dig Harriet <3 kram Jessica

Här är gudagott att vara ! sa...

Så glada dina fötter måste bli efter en sån härlig behandling !
- Pannlampa klara vi oss inte utan på kvällarna när vi ska på promenad med hunden..Vi har nämligen ingen vägbelysning där vi bor. - Fast när det är stjärnklart och månen lyser, så klarar vi oss utan :)
En fin helg önskar jag dej!
Kram / Anneli

Fågel Blå sa...

Hej!
Mysigt att få fötterna ompysslade, man får sköta om sina fossingar så dom håller länge,
Härlig helg till dej,
Och jag skall inte glöma pannlampan när jag beger mej ut!
Fniss!
Kram Kathrine

Gunillasljusglimtar sa...

Visst ÄR det himmelskt att få/betala fotvård.Mina fötter är som nya nu ett bra tag!
Nämen menar du att det varit dåligt väder på kanarieöarna? Vi åker till Puero Rico,vi har alltid haft tur men det är nog det solsäkraste stället och HÖGSTA över vatten:) Men nån gång kanske vi får otur också! Kram fina du ♥ Gunilla