onsdag 12 november 2014

Nostalgi tripp kan man säga

iNostalgi i dag.
I morse när jag tittade ut var allt grått, fy tänkte jag en hel
lång dag .
Man såg nästan inte grannens hus.Vad skall jag hitta på i dag att
berätta för mina vänner om. Då ringde telefonen, det var min dotter
som ringde från Canarie öarna. Hennes telefon har inte funkat
alls eftersom hennes firma har bytt telefonnr. Mycket märkligt.
Fast jag är så gammal höll jag på att börja lipa. Det går väl,bra att maila , men när man får höra rösten är det underbart.
Nu plockade jag ihop bilder på våra barn. och barnbarn.
Den första bilden i Collaget är vårt Tyska Torg i Norrköping.
Där dansade man in Julen, och givetvis dansade man ut den också där. Vi bodde alldeles i närheten så detta var ju mina "domäner"
Vi hade inte mycket pengar i min familj, men var dag köpte jag
5 öres klubbor, små och goda. Här träffades man alla.
Bilden längst ner till höger är jag och min gubbe i Scottland, vi
satt upp vår kamera på sängstolpen och så tog vi detta kort på tid.
Det gjorde vi julkort av till den Julen 1983-1984.
Längst ner till vänster är lilla Wilmer och Julia som flyger till
Thailand i eftermiddag. Det kommer att bli en lång resa för en 5 åring, Julia är 10 år så hon är ju lite äldre.
De små korten i svart vitt är våra barn Per och Cajsa.
Sen är det ju sista underverket vår lilla Axel,
Det är roligt när man kan plocka ihop lite av varje , det bliver
ju bättre och bättre tycker jag själv-
Man skulle kunna göra en spökfilm i detta väder,eller hur?
Ja det var det hela för i dag, på Söndag kommer Spanjorerna
hit på frukost, det får bli Våfflor och kaffe, det får vi hoppas passar.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Va bra det blev . Stort o smått . Gammalt o nytt samlat inom livets ramar.

Det var smolkigt/fuktigt i Norrköping med idag . konstigt väder.

Ha det bäst / Sonen

Mamma C sa...

Det blev ett toppencollage som du fått till.
Kram på dig

Textil och sånt sa...

Oj, heter det Tyska torget, med Rådhuset och Gullolle högst upp? Det visste inte jag fast jag bott något år i Norrköping. Minnen som väcks till liv!
Birgitta

Här är gudagott att vara ! sa...

Så kul att få titta i ditt fotoalbum.
Visst är det tur att vi har dessa foton att minnas till...För man glömmer ju och tiden går alldeles för fort.
- "Spanjorerna" blev säkert lyckliga över att bli bjudna på nygräddade våfflor !
Varma kramar / Anneli

Änglarum sa...

Vad du är haj på det där med både collage o klipp :) så skoj att de kommer hem på våfflor det låter smarrigt ♥ kram Jessica

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Lika grått idag, kanske du gör ett till collage. Det blev jättefint med alla barnen, torget och så du och din man.
Roligt när dom kommer hem på söndag, dom har säkert mycket och berätta.
Kramar/AM

Maj sa...

Jättefint collage och tack för att du gav mig inspiration att inte ge mig utan att jag till slut fick ihop ett collage.
Kram