måndag 17 november 2014

Mitt första besök alldeles själv, med Färdtjänst sen Juni månad

I dag skulle jag till vår Vårdcentral där jag bor.
Jag har varit lite ängslig för att åka själv, ända sen olyckan Midsommarafton. Men någon gång måste ju bliva den första , Så jag åkte iväg och det kändes riktigt skönt. Jag packade ner min kamera för jag tänkte alltid hittar jag något.

Det första jag hittade var dörren in till Reception

Det är målat på dörren till receptionen, jag tror den
gruppen hette Palm, som gjorde det.
Det kändes lite dumt med kameran men jag ville ha med det. Proverna togs, de vet jag ju inget om ännu,
men vågen gillade jag inte. Visste jag hade gått ner
i vikt men inte så mycket.
Den översta fina Dala målningen har en Dr Hoffman
målat som vi hade här i många år.
Han har även sådana på Nationalmuseet i Stockholm.
Efter vårdcentralen gick jag direkt in till vår fina
Åsens Blomsterhandel. Jag har ju haft hjälp med att
handla dagligvaror, då vill man ju inte be att De skall
in och välja växter också. Man får inte vara för
krävande, då tröttnar det på mig.


Där handlade jag hem lite av varje slag, Hyacinter en vit Julstjärna
vill jag ha på köksbordet, sen har fotografen inte fått med det
fina i Mors och Fars kopp, tyvärr. De vackra ljusen fick jag av
dotter och måg i Söndagsmorse , de är gjorda av en
kvinna på Canaria . De tänker jag inte att tända .
De hade massor med vita blommor, jag tycker om
vita blommor. Köpte en ny dörrdekoration men den
sätter jag inte upp förr till Första Advent.

Men visa den kan jag ju göra eller hur, Ni riktigt hör hur jag
bubblar över förstår jag. Här nere är de bilder som passar bäst för min dag.
 

 
 Nu skall jag sätta mig och se på Historieätarna jag
nästan tycker det är äckligt, det skall ju vara roligt
men jag har inte hitta det ännu.
.

5 kommentarer:

Rantamor sa...

Men så skoj att du tog dig ut utan hjälp, heja, heja till dig.
Klart du ska ha med kameran när du ska blogga sen måste du ju bara ha foton att visa.
Gillar också vita blommor.

Tjingelingen från Rantamor.

Mamma C sa...

Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Du är en riktig krutgumma. Du ger dig aldrig, och är så duktig. Mycket fina saker du köpt i blomsteraffären.
Puss och kram

eva i dalarna sa...

Jag tycker du är helt fantastisk! Verkligen en riktig krutgumma. Så roligt att du kom iväg och fick handla så mycket fint. Jag tycker också det där Historieätarna är lite äckligt!

Textil och sånt sa...

Vita blommor är fina och lyser upp den här tiden, det gillar jag med.
Historieätarna är lärorikt men ibland lite för mycket. Se på dem måste jag dock!

Ölandsvindar sa...

Vilken fin dalamålning! Jag har en del av mina rötter i Rättvik så jag känner lite extra i hjärtat när jag ser sådana.Visst är det vackert med vita blommor! Jag väljer ofta det kombinerat med några blå hyacinther till jul. Ja, nu börjar vi ligga i startgroparna för adventsdekorationerna.Vi behöver det där extra ljuset och färgerna så här års!
Kram från mig /Kerstin