onsdag 19 november 2014

Liten gumma kan gno , må ni tro




Vad har hon gjort nu då?????



Hejsan så var det en ny dag, och ni må tro jag
varit duktig. Skulle ringa och beställa fönstertvätt,
Men så flög fanken i mig, det kan Du väl fixa själv.
Blåsigt och kallt, men uj, uj vad fint det blev.
Jag har inte kunnat själv, för fick ju kotkomprerationer, det var ont skall jag tala om.
ser att det är felstavat, men det får ni ta.

Så just nu är jag så här glad  Det är ju så roligt när man fixar till det lite. 




Nu bliver det inte mer för stunden, för det är kväller på gång.
Då skall vi kolla vad De hittar på hos Bönderna, hoppas det bliver
lite bättre snart. Tycker det varit lite veligt med gubbarna.
Hoppas det blir några flickor kvar, De försvinner ju innan det
är dags för val. Det kan bli svårt välja då, ha ha ,  Vi får se hur
det avlöper. God Kväll från Hajan.

14 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var bra gjort. Jag har en påminnelselapp där det står putsa fönster, men det har inte blivit av än.
Kramar/AM

Rigmor sa...

Det var inte dåligt, att putsa fönster själv!! Men var försiktig, ta inte itu med saker som äventyrar din hälsa eller kropp!!
Ja, nu ska faktiskt jag också titta på bönderna ikväll. Jag har jobbat nästan varje onsdagskväll förut, så det ska bli intressant att se hur många som packar sin väska ikväll...*skrattar*...Det kanske inte är att undra på att dessa karlar levt själva länge.
Ha det gott och var rädd om dej!!
Kram kram

Snäckskalsdalen. sa...

Din toka, har du putsat fönstren.....det skulle jag aldrig komma på att göra. Du kliver väl inte omkring på stegar och sånt när du gör det....omöjliga människa. Men jag förstår dig, man känner sig nöjd med sig själv och det är bland det bästa som finns!
Agneta kram

Rantamor sa...

Blev alldeles stirrig när jag läste att du putsat fönster, du är allt en liten galen gumma du, men lova nu att inte hitta på något mera tokigt för jag vill inte ha dig på sjukhus nu i juletid vettdu...

Tjingelingen från Rantamor.

Mamma C sa...

Hörudu, nu får du allt ta och lugna ner dig lite min lilla krutmamma. Så du inte får ont igen. Jag själv hoppar fönstren nu till jul. Jag ser ut och det är ju nästan kolsvart hela tiden alla fall denna årstid.
Puss och kram på dig

Meta sa...

Det är alltid så skoj när du skriver hos mig,jag är lite dålig just nu på att kommentera( är lite för mycket på kolonin)Men så bar att du klarade det själv, Går här och laddar för fullt men det bär emot för hua så kallt det är
Hoppas du inte förtar dig nu, jag vet hur lätt det är. Har klarat mig ganska så bra nu när jag inte jobbar, Visst finns det dagar då jag inte vill gå upp,men jag ger mig inte.
Har en liten fråga till dig. Du säger ju att du är så gammal(vilket jag inte tror) men du kanske vet det här ändå. Har ett rödbetsrecept efter mamma där det står en grad ättika, har ingen aning om hur mycket det är?????
Kan du veta det.Skulle så gärna vilja veta det för den inläggningen år såååå god, Tänk att man inte frågar medans de lever, lika jämt.
Ha nu en skön dag med dina fina fönster
Kram Meta

Gunillasljusglimtar sa...

Jaa jag säger ju det att du är en krutgumma :) Ja mina fönster är skitiga,massa flugskit är det på dom:)
Ja käre nån bonde söker fru blir värre för varje gång,hahahaha..Kraam på dig / Gunilla ♥

Polargrevinnan sa...

Jag har en bra fönsterputsare- herrn i huset. Det blev gjort för en vecka sedan. Jag får inte upp armarna så vore jag själv så blev det lejd putsare.

Hoppas bönderna var bra. Jag tittar inte på dem i år.
Ha det bra.
Kram Viola

eva i dalarna sa...

Jag förstår att det kändes bra att tvätta fönstren själv. Men du får vara rädd om dig!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon
Du är uppe tidigt du också. Dom små dockorna är nytillverkade, men ser riktigt gamla ut.
Ha en fin dag Harriet.
Kramar/AM

Maj sa...

Hej! Instämmer i vad många ovan har skrivit. Du klättrar väl inte på stolar eller dyl? Var rädd om dig det är ju lätt att tex få yrsel när man jobbar med armarna högt. Kram

Änglarum sa...

Hej hej! så duktig du är..om man får säga så :))) bara det inte blir för mycke! har precis satt upp röda gardiner i sonens rum..ja här kommer julen tidigt!! tittar på mästerkocken nu i repris kul att se vad de bjuder på!ha det gott<3 kramiz Jessica

Meta sa...

Ohh vad glad jag blev att du kunde lösa mitt problem.
Tusen tack
Kram Meta

Blommiga Rutan sa...

Hej!
Men oj så duktig du är! Men du klättrar väl inte på några stegar???
Vilken julklapp , hembakade skorpor!
Låter jättegott det minsann! Håller med, fint att lägga i en vacker ask.
Kramar Anncathrine