fredag 28 november 2014

I väntan på Advent, hittade jag något ännu bättrre.


Har skrivit om denna underbara julsång förut i min blogg.
Den sjöng vi alltid hemma hos oss. I dag så hittade jag den
på YOU TOUBE förstås. I går så var Dotter och måg här för
att hjälpa mig att få ner Advents-stakarna från vinden.
Men jag skall inte ha som vanligt, utan skall taga det lite mindre.
Fast det är klart på balkongen sitter ju några tomtar redan och fryser.
Hyacinter finns , Julstjänor en  Röd och en Vit.
Tänkte att köpa mig en Novemberkaktus , men tordes inte då
har väl alla knoppar ramlat av. Köpte en Budapestlängd till
kaffet, när jag körde in i Förstugan åkte hela påsen i golvet.
Chauffören blev mer ledsen än jag. Det är ju nytt folk på
Färdtjänsten nu. Vilken service, när jag satt där i Foàjèn så ringde
min mobil. Då kom det ett SMS att inom 5 minuter är jag framme.
Det stämde precis , en trevlig chaufför som var med ända in i hissen. I kväll börjar äntligen " På Spåret" det kommer att bli väldans bra.
Måste svara några bloggvänner som tydligen inte vet vad Paltbröd
är. Paltbröd är Hålkakor bakade på rågmjöl och blod. Har inget med vanlig Palt att göra. Den nya Boken är inget i min smak. Fy
så hemsk den är. Stalker av Keplers. Tycker ni om när halsarna skärs av, så köp den eljest låt bli. Det är så länge sedan jag läste
en Kärleksroman, finns inte det längre ?? Den 3/12 skall vi i juntan träffas hoppas det går bra denna gäng. Förra gången ramlade de
flera ggr . det var inget roligt. Nu skall vi byta klappar , så skall
vi skrapa triss, ja vem vet vi kan ju ha tur.


Lyssna nu och hör på de fina orden, som fortfarande värmer mig
lila mycket. Det är mins 70 år sen vi hade den på grammofon.
Trevlig advent nu alla mina bloggvänner.


Julgranen från mina barnaår.  Harry Brandelius





7 kommentarer:

  1. Du är allt den mest piggelina Hajan jag vet, både blogg och sms, min mamma är inte i närheten av dig! Och alltid fina inlägg, gillar att du skriver precis vad du tycker också, som om boken.
    Önskar dig en bra adventshelg
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Vilken rar chaufför, det är så vi vill att dom ska vara och det är du värd. Och synd på bakelsen, men den ska ju ändå ner i magen.
    Jag tycker du har julpyntat så fint och visst räcker det så!
    Ja, det skall bli kul med På spåret!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Fina Hajan, jag önskar dig en Trevlig första Advent! Vilken mysig tid vi har framför oss, älskar juletiden. Kram!

    SvaraRadera
  4. Så hemtrevligt det blir när man spelar en sådan äldre skiva som inte är så tekniskt fulländad. Hoppas ni får det trevligt den 3 dec och var försiktiga nu men "armar o ben".Kram

    SvaraRadera
  5. Tack för igår och budapestlängden smakade utsökt fast den var lite skadad. Imorgon sätter jag igång med att plocka fram våra julstjärnor och julstakar.
    Puss och kram till dig.

    SvaraRadera
  6. Vilket härligt vardagsprat och vardagsguldkorn i din blogg Hajan! En trevlig adventstid önskar jag dej! Mari.

    SvaraRadera
  7. Hej hej! vilken bra ide det där med sms från färdtjänst!! då slipper man ju stå o spana i evighet..:) önskar dig en fin 1 a Advent ♥ med gofika o tända ljus.Kram Jessica

    SvaraRadera