måndag 3 november 2014

Härlig promenad i Måndagsblåsten

Jaa, det var verkligen blåsigt i dag när vi skulle gå på promenad.
Det kom lite fint duggregn med, men vad gjorde det jag kände
för denna promenad.
Märkte i går när jag var ute, det är dålig kondition hos Hajan.

 
De här buskarna på vår gård tycker jag är så vackra. Det är som
små röda bär på också.
Ikväll tände jag mitt lilla hus, som vi hängt i hörnfönstret på balkongen. Provtände och det höll låga 10 timmar, så bra det blev.
Provade den andra grenen också, som nu är 4 år, peppar, peppar
inget fel där heller. Grannarna undrar väl vad jag håller på med.
Men dessa grenar är ingen Julgrej, det är bara en sådan man kan
ha året runt. Jag tycker det blev fint, men nu skall den här
tanten gå och lägga sig, så natti, natti.
måste visa
 PS  så bra jag fick ihop dem från i dag DS

Eget beröm luktar illa, men visst blev det snyggt.

9 kommentarer:

  1. Vi hade blåst hela dagen men 32 grader varmt. En trevlig dag med mat på en fin restaurang.
    Nu är det sängen här med.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  2. Du er så dyktig og flink, blogger nesten hver dag! Jeg får ikke tid til det, jobben, matbloggen og andre hobbyer tar mye av min tid. Jeg setter alltid pris på dine gode kommentarer når jeg har pyntet mitt vindu.
    Ønsker deg en fin uke! Klem fra Gry :)

    SvaraRadera
  3. Hua, för snålblåst och regn! Men mysigt med tända ljus och mysbelysning!

    SvaraRadera
  4. Hoppas den starka vinden har lugnat ner sej, och att lugnet råder på alla plan ! - Vackert och mysigt med lampor som lyser upp i mörkret. - vi behöver allt ljus vi kan få den här tiden på året.
    Här väntar vi på snöstormen som ska komma i afton, enligt meteorologerna...Ja vi får väl se hur det blir med den saken.
    Ha det gott !
    / Anneli

    SvaraRadera
  5. Nu börjar vi verkligen få ruskväder, men det är väl inget annat att förvänta den här tiden på året. Vad fint med belysningen på balkongen. Och vilket fint kollage med bilder som du har satt ihop.
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  6. Du ordnar det verkligen mysigt hemma hos dig!Här har fåglarna ätit upp alla mina vackra röda oxbär, men det får de gärna göra. Nu ska det bli regn och blåst i två dagar så jag får hålla mig inne. Kanske skulle passa på att städa...hmm, kan nog vänta till våren då ljuset kommer åter.
    Kram från mig /Kerstin

    SvaraRadera
  7. Fint som snus hos dej,och så fina röda bär,
    så vackra,
    Här har vi fått kallare nu,
    man förstår att Vintern är på gång!
    Fin Kväll till dej
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  8. Font kollage med grenar Koch mysigt blir det på balkongen med belysningen,
    Kram Anette

    SvaraRadera
  9. Jag tycker inte det gör något om man har lite ljus ute redan nu, det är så himla mörkt så ljusen blir man glad av.
    Agneta kram

    SvaraRadera