söndag 9 november 2014

Fars Dag, vi firade lite i allafall

Det  firade vi sonen och jag, det pep till i Pers mobil när vi satt
oss till bords. Det var hans  dotter som skickade ett SMS till
honom med just denna text. Hon är ju på besök i London, så det
var ju lite extra roligt då för pappan.
Per hade varit först uppe och tänt ett ljus för sin pappa, min
gubbe. Jag ville inte följa med i dag. Jag var med på Alla Helgon.
 Jag fixade mat under tiden som vi bestämt till Lax i dag.
Ni kanske tycker vi äter detta lite ofta, ja ungefär var tredje Söndag,

så det är inte så ofta.

I dag hade vi med Tomatsås till, jag älskar Fisk över allt annat.
Till efterrätt hade vi en var sin Glassbåt det duger bra det.
Där emot hade vi nybakad sockerkaka till kaffet. Den har jag bakat
till i morgon för då kommer  Grannen på mat, hon önskade
Raggmunk och det skall hon få., med mycket fläsk och lingon till.
Jaa, det kommer på bild i morgon, jag är lite konstig förstår Ni,
har redan dukat ett vackert bord. Vi ses ju redan klockan 11,00
därför hinner jag inte så mycket i morgon. Det bliver ju att
steka all Raggmunk då.  Efterrätten i morgon bliver nog
en var sin Glasstrut. Nu skall jag sätta mig framför Dumburken.
Hoppas Ni också har en trevlig dag, kramis från Hajan....
 

6 kommentarer:

Maj sa...

Du är så duktig att laga mat. Kul att vara gäst hos dig. Hoppas ni får en trevlig stund tillsammmans imorgon. Kram

Mamma C sa...

Du har alltid varit en duktig matmamma. Och grannen kommer att bli över förtjust i din raggmunk.
Stor kram till dig

Här är gudagott att vara ! sa...

Ja lax är verkligen gott, och man blir så där lagom mätt när man äter fisk tycker jag. - Lax bjöd vi också på i dag när barn, och barnbarn var hemma och firade farsdag.
Hon har det bra din granne som blir bjuden på mat och till och med bestämma vad som ska serveras ;)
Ha en fortsatt fin söndagskväll, och en trevlig lunch i morgon !
Kram Anneli

Katta sa...

Det är ju inte så ofta du äter lax då, jag äter det ett par ggr i veckan :) Förstår du stannade hemma i dag. Vi har firat barnens far men min far är död sedan många år så honom fick vi sända en tanke. Stor kram till dej.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vi åt lax här igår också, det är så gott så det kunde jag nog äta varje söndag. Raggmunk är gott det också.
Kramar/AM

Äppelblom sa...

Jag gillar också fisk i all dess former - det är gott och nyttigt.
Glassbåt duger gott - enkelt och smarrigt!
Önskar dig en fortsatt bra vecka!
Kram