fredag 21 november 2014

det bliver mycket bättre







 
 
 

Doobido  i kväll var jättebra, bra och duktiga gäster hade Kroner
i kväll  Jonas Gardell ,Stefan Sauk .Så duktiga de är

Det var 2 duktiga flickor också , Joanna Perera  och Lisa Welinder
Lisa Welinder såg jag senast i den serien med Thomas Brömsen
från Skärgården. Hur kan jag glömma vad den hette,????

Nu har Lasse lett Tv tittandet hela hösten, han ligger
etta i topp alltså.


Det är fredagskväll och jag har haft en härlig TV kväll.
Nästa fredag är det " På Spåret " ,det skall bli spännande.

Åkte iväg tidigt med Färdtjänsten, skulle hämta ett Postpaket.
Ha.ha en ny vintermössa (jag hatar mössor ) nåväl en stickad luva
och en halsduk, en stor halsduk som alla ska ha nu Ni vet.

Jag köpte också Lussekatter, Fläskkorv, ja lite andra varor med, men korven var bäst . Så gott , jag kokte  3 " potäter " till den.
 . Evigheter sen jag hade det till middag sist.




Har pyntat lite extra , skall ju kännas att det är helg tycker jag.



På balkongbordet det lilla spegelskrinet från Violan i Ö.Husby


Pelargonerna blommar lite ännu, (väldigt lite ).
Men mitt fina hus tänder jag varje eftermiddag, det är ju kolsvart
ute för jämnan,


                     

Lyssna på Helen Sjöholm och Tommy Körberg ,passar bra i dag
när man tycker att det är lite bättre.


Köpte mig också Hemmets Veckotidning för att läsa i medan jag

väntade på min Färdtjänst.


Köpte också Keplers Kriminalroman STALKER. den har ju fått
så fina lovord av alla. Ibland längtar man efter en bra bok.
Hoppas jag inte bliver besviken. Då får någon annan ta över som
kanske gillar den bättre.


I mitt Postpaket var det med 2 par Stödstrumpor det sades till om
på Ortopeden. Herre min gud det gick ju bra att få på dem, men av med dem var värre . Men måste tillstå att det kändes bra.
Tack snälla Ni för Edra kommentarer att jag inte skulle klättra,
Jag har inget att klättra på för det har mina kloka barn tagit bort.
Den står uppe på vindskontoret. min fina trappstege.

De lovade sol snart, äntligen.  Men nu säger jag  Hajan Natti, natti.






5 kommentarer:

Mamma C sa...

Husmanskost är gott det. Här Blev det fisksoppa som du vet. Vi såg på idol får se Kroner på play istället. Nu väntar sängen och man får vakna utan klockringning i morgon. Väckarklockan menar jag. Lät nästan som jag bodde i kyrktornet.
Puss och kram

Ölandsvindar sa...

Jag har sett att STALKER finns på ICA här och jag är lite frestad att köpa den. Deras tidigare böcker har ju verkligen varit spännande. Fläskkorv är gott men jag längtar också efter riktigt grynig Värmlandskorv. Det finns inte i butikerna här.
Fin lördag till dig /Kerstin

Maj sa...

Tack snälla du för att du tipsat om sången med Tommy och Helena. Underbara artister och så fina röster! Funderar nästan på att lägga upp den på min blogg Trevlig Helg önskar jag dig Kram

Nette Cecilia sa...

Visst har han ett härligt leende Lasse K ,varför har ingen kommit på tanken att sätta honom som programledare för allsång på skansen ,skulle passa perfekt .Lyssnade på så mycket bättre och visst blir man glad av dom sprittande tonerna ,till saken hör att Tommy K är min favoritsångare .Tror jag sätter en länk till den låten idag jag också .Trevlig fortsättning på din myshelg ,Nette

Anonym sa...

hoppas boken är bra och jag är ny läsare av din blog. den är jättebra. kram maria