lördag 8 november 2014

Gamla minnen det är härligt





Det var Doobidoo som fick mig på sådana här tankar. Jag har mycket att lära MEN JAG SKA KLARA AV DET-  I går var det ju Elisabeth Höglund som var hos Lasse Kroner.
Elisabeth var ju på Cafe Norrköping`en gång och sjöng. Det gjorde hon bra då med, men elaka tungor
viskade ju annat. Så hon fick dålig kritik som vanligt.  Tänk att Lasse hade hittat detta, och nu kunde
väl alla höra att hon sjöng jättebra. Dwt var ju inte något vanligt Dobidoo i går, det var mera lek
men jag njöt i alla fall.

Sen blev jag så i tagen så jag satt och lyssnade på gamla plattor på You Toobe , så
många gamla Örhängen jag hittade. När vi min man och jag och våra vänner hade fest
sjöng vi ofta denna skiva som Ni kan lyssna på. Efter ett par glas Champagne kan alla den.
 Den är med Anita Lindblohm , vilken sångerska också tråkigheter som gjorde att hon
slutade, tyvärr. Kommer Ni i håg när SVT gjorde ett underbart program med henne.
Hon fyller 76 år tror det är i December, kanske jag har fel man glömmer så lätt.
I kväll bliver det Moreus, Intresseklubben och förstås Downton Abbey.
Så mycket bättre kanske jag ser i repris, eller väntar tills det bliver Carolas tur.
Anita bor ju kvar i Cannes med sina kattor, inte annat än vad jag vet.




7 kommentarer:

Änglarum sa...

Hej Hajan! härliga minnen o gamla godingar...även om allt inte är glatt! i dag bakas här lussekatter :)) bara för att få en förnimmelse av julen! jag gillar allt innan jul mer än själva julen :) lite märkligt kanske men det är nog allt små stök o dofter av det ena o det andra ..Ha en fin helg <3 kram Jessica

Maj sa...

Jag minns Anita mycket väl och allt trassel med denna Bosse mfl. Den här sången kan jag inte minnas att jag hört men det är ju helt klart en riktig festvisa. Kram

LyckligaPraliner sa...

Jag älskar låten "Sånt är livet" som hon sjunger! Man höjer ljudet och spelar den högt och så dansar man runt!!

Kram Ann-Louise

Mamma C sa...

Kul när man kan sitta och lyssna på gamla låtar och bli nostalgis. Händer att vi gör hemma också. T på sin dator och jag på min. Så sitter vi och tjoar till varandra mellan köket och datorrummet.
Puss och kram ha en fortsatt fin lördagskväll.

Maria sa...

Roligt med Youtube finns så mycket där, både att lyssna till och många filmer där man får hjälp till pyssel, de tycker jag e bra.
En skön söndag önskar jag dig/kramen

Rantamor sa...

Jag måste bara få skriva att jag tycker du bara ÄR en sån HÄRLIG litet människobarn som ännu i din ålder har lärt dig vara vän med datorn, lyssnar på you tube, alltså min mamma skulle inte ens veta vad du pratde om och inte Rantafars heller och hon är 84 år.
Mera sådana gulliga "tanter" som du skulle det finnas, inget verkar vara omöjligt för dig.
På tal om "så mycket bättre" brukar faktiskt följa det och iår har jag fått lära känna några nya artister och det är kul.
Carola har jag bara så svårt för, men du vet ju det där med smaken och baken tur vi tycker olika.

Tjingelingen från Rantamor, tyckte att Ola och Amanda var bäst igår kväll.

Äppelblom sa...

Hej Harriet!
Ja, jag tycker också att det är roligt att läsa hos dig och så trevligt att du har lärt dig lägga in musik. Kul att höra en låt som jag faktiskt inte minns.
Jag tittar på Så mycket bättre, men tycker inte att det är lika bra som förut. Jag har inte något emot artisterna, men det är något som saknas ...
Önskar dig en fin vecka och var rädd om dig!
Kram