lördag 15 november 2014

Vilka härliga saker man hittar, om man ger sig tid att leta.

ärHar suttit och kollat på gamla skivor på
Sten Åke Cederhök . Så härligt det var på den tiden med Albert och Herbert där till och
med våra barn tyckte det var kul att se på.
Jag glömmer aldrig när En gammal Majpojk fram fördes , den fastnade på en gång hos mig.

Det är därför jag har med den idag, vill ni inte höra den igen, så skippar Ni bara. ,
Jag har SMSat till mina barn som satt på terminalen nere på Gran Canaria för att flyga hem,
Första gången jag hört att de längtade hem er dem lite efter sina barn och barnbarn.
Då förstår de också att vi längtar efter dem , det är som det skall vara.

Jag har sagt hundra gånger tror jag att vädret får inte göra att man tappar sugen. Men det börjar
bli lite svårt at TJO ho vad kul det är.
I går åkte ju en tjej ur Idol, jag tycker den jäkla "Juryn" är så elak. Peter hade ju inget bra att säga,
Alexander Bard lika så. De kan väl säga saker och ting med lite finess. Men icke sa Nicke-
Helenius hörna var bra, med Camilla Läckberg som gäst. Vilka bekymmer folk har om henne då,
är det avundsjuka månne.

Det sista snacket nu är ju om den unga kärleken , huvudsaken är
väl att de trivs. Det kanske inte vara för evigt, men så är det ju nu
för tiden, bäst före datum gäller nog där.
Precis nu 16.15 fick jag Sms att det väntar på vilken gate de skall
gå ut till sitt plan. Usch vilken lång dag, de är hemma här
i morgon bitti kl 03,00.
De berättade att det var mörka moln igen, men det bryr vi oss ointe om för nu skall vi hem skrev hon.
 
Det finns ju en sol, men var tusan är den ????
 
Extra meddelande från det Alpina programmet i dag. Frida Hansdotter kom tvåa , vid  Levi i Finland.
Bra tjejer.
 

9 kommentarer:

Anonym sa...

Nu kom det upp att planet är försenat. Så nu åker vi inte förrän kl.17.00. Skriver från mobilen.
Puss från oss

Katta sa...

Jag håller med dej om att Peter i idoljuryn var en elak liten surgubbe där i går, usch och fy för honom. Skönt att du snart har dem hemma för de har väl varit borta ett bra tag nu. Ha en fin fortsättning på kvällen. Kram Katta

Äppelblom sa...

Hej rara bloggvän!
Nu har jag varit inne hos dig och läst ikapp en massa fina inlägg som jag inte hunnit läsa förut. Du har alltid något att skriva om och det blir trevligt att läsa.
Ja, Peter i idoljuryn var inte speciellt trevlig i fredags - det gör ont i hjärtat, när de säger så elaka saker om de fina ungdomarna. Svårt att säga vem som kommer att vinna för de är bra alla tjejerna som är kvar, men jag har en tjej som är lite extra - Mollie.
Idag är det gråare än grått här och man får göra det bästa av situationen. Laga extra god mat kanske?
Stooor kram till dig och ha en bra söndag!

Maj sa...

Han är ljuvlig , Sten-Åke. Riktigt kramgo i sin röst. Och visst älskade vi Albert o Herbert och jag hör rösten "Hebbe lelle" inom mig.
Såg också Läckberg men jag har ingen aning om vem hon fn håller ihop med. Åldern spelar väl ingen roll bara man har det bra tillsammans. Tänk bara på Kerstin Delert vilket rabalder det var .....Kram

Anonym sa...

Hebbe lille dä va tider dä !!

Tar det lite lugnt idag . Det blev ett par flaskor "Mineralvatten" igår så idag får Tv'n bli ett sömnpiller.

Ha det gött ........ KRAM / Din Son !!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag lyssnar på Cederhök nu när jag skriver, roligt att du lägger ut musik. Och det börjar bli tufft i Idol, håller med om att dom kan vara onödigt elaka. Jag håller på Molly.
Kramar/AM

Änglarum sa...

Halloj! nä inte tappa sugen :)) vädret kan man inte påverka,bara humöret :)))) borta bra men hemma bäst!hoppas de dina haft det bra! Håller med dig den där Peter svartling i Idol satt ju bara där o var sur o otrevlig..Nä fy stackars idoler..Ha en go kväll <3 kram Jessica

Snäckskalsdalen. sa...

Idol har jag inte tittat på, jag klarar inte riktigt när folk inte är snälla. I alla fall inte som underhållning. Skönt när de dina kommer hem!
Agneta kram

bosseliden sa...

Albert och Herbert var sköna TV-stunder. Vilket team. Göteborgskisarna gnabbades på ett skönt sätt. De hade haft mycket att lära Idol-juryn. Det har varit tjejernas år, denna tionde säsong. Jag vill ha Josefine och Mollie i finalen om jag får önskar. Jag har önskat en solig novemberstund länge. Aldrig får jag som jag vill. Kram Bosse