måndag 20 oktober 2014

Vädret var inte någon höjdare, vad ska vi hitta på då ?

När det är så här grått, då är inte det gula trädet
vackert heller. Jaha , tänkte jag då bliver det ingen promenad i dag, så sugen är jag inte att gå ut.
Undrar hur vädret är hos min dotter, det var regn där med, så det var inget badväder.
Då ringde min kompis från staden, hon var i gång med att riva potatis till Raggmunk. Då ramlade en pollett ner, det skulle jag göra. Eftersom jag tänkt
bara göra Lasagne så blev det dubbelt upp.
Det blev nio rutor i Långpannan med 3 lager, så det bliver utmärkt att frysa in. Medan Lasagnen var i ugnen, körde jag potatis och morötter i köksmaskinen till Raggmunken.
Lätt som en plätt, nej plättar blev det inte det blev hela som stekpannan.

Ser inte lika läckert ut, men där har Hajan tagit sig en smakbit.
De blev godkända måste jag säga. Mitt i allt sammans kom en
flicka ändå från Hemtjänst och undrade om vi skulle gå en runda.
Lilla gumman sa jag, just nu regnar det inte men det hänger ju i luften. Hon smakade på Raggmunken, och kollade på Lasagnen
men den var nyss uttagen så det fick hon inte smaka.

Det blev härligt att sätta in i frysen, då var klockan redan 14,30. Då satt jag vid TVn då var det en gammal svensk film med Sonja Wigert och Anders Henriksson , jag åt min raggmunk och drack ett glas
öl till. precis som det skall vara.


                mums filibabba i dag.






Nu säger jag samma som Ewans fina teckning, sov riktigt gott.

7 kommentarer:

Textil och sånt sa...

Men jag tog en promenad då regnet höll upp och det var riktigt varmt och skönt ute. Sen putsade jag köksfönstret men det var ju snart ogjort. Regn igen. Fast nya gardiner kom upp och det känns bra.
Sov gott!
Birgitta

Mamma C sa...

Skönt att få en nypa frisk luft. Efter allt arbetande vis spisen. Idag har vi varit på stranden.
Kramis

Maj sa...

Ja, det märks verkligen att höstrusket har kommit och jag gör som du....stannar inne om det regnar. Raggmunk har jag aldrig ätit men det låter ju gott när du skriver om det. Ha det så bra och kram från Lyan / M

Rantamor sa...

Oj va mycket god mat du har gjort, du är allt bra duktig.
Har du helt lämnat rullestolen nu ??
Hoppas det, men var försiktig och ta inte i för mycket, vila och ta en kopp kaffe och kolla om du hittar något trevligt på tv.

Tjingelingen från Rantamor.

Bromans Bravader sa...

Mmmm så smaskigt.
Kram Jannike

Rost och rädisor sa...

Mums med raggmunk. Det krävs lite kraftigare mat på hösten tycker jag. Här blev det pyttipanna på egna potatis, lök och rödbetor, ja till och med egna stekta ägg till... va, fattas det nåt... nä det var inget kött i men en hög linser i mitten : )
Kram
Anette

Bitte sa...

Tack för alla fina kommentarer du lämnar hos mig, nu har jag äntligen en stund över för bloggen så jag kan skriva en kommentar tillbaka.

Angående bilderna får du gärna låna dem, det är inte jag som tagit dem utan källan finns under bilderna :-).

Vad smaskigt det ser ut, både raggmunken och lasagnen! Jag fick ett nytt recept idag på laxlasagne som jag måste prova, det var både varmrökt lax, spenat och soltorkade tomater i den.

Ha en fin onsdag!

Många kramar
Bitte