fredag 17 oktober 2014

Tänk så mycket som hänt, både på gott och ont.

Satt här om natten och kollade på allt man kunde
göra på Photoscape , vill ju så gärna. Jag provade lite av varje. Det är ju så mycket som hänt detta år,
Inte minst bland mina barnbarn och barnbarnsbarn.
Ni förstår så gammal käringen börjar bli.
Det har ju varit mycket med äpplen som jag fått av
snälla grannar. Blomman för dagen som blommar än, jaa bara 2
blommor just nu. Men jag har plockat massor med frön tills nästa vår. Den som lever får se, eller hur.

 


 
 
 
 Detta skulle kunna vara vår gamla Syjunta, men det Evan som
 varit i farten. Liksom alla andra Animerade bilder här.




Mina nära och kära, tyvärr inte dotter och måg.
De har bestämt att De ej vill vara med på bild, och det måste man ju acceptera.
Till Ewa i Dalarna, här har Du mig med mitt barnbarn. Jag ser fram emot kvällen nu och skall
se på min älskade TV. Skall göra mig en god smörgås  till Helenius hörna, då tager jag en gott glas öl till. I kväll är ju Prins Carl Philip Helenius gäst.
Programmet har redan fått mycket lovord, att han ställde upp efter allt som de fått sig till livs, i 4 år. 


 
 
 
De bilder som skulle ha visats nu, har försvunnit, alla med lilla
Axel, typiskt. Det bliver att leta men inte just nu måste ut till
mina andra göranden. 1 kg Kycklingfile väntar på att jag skall
marinera dem, sen skall jag ha pasta i dag  Så nu har nog Hajan
lekt färdigt för i dag. Men trägen vinner, ha en trevlig kväll,
kram från Hajan......

11 kommentarer:

Maj sa...

Jag är full av beundran. Jag har också fått tips om att använda det programmet men jag lyckas aldrig ladda ner det. Har alltid gillat att göra collage med tidningsurklipp men vill göra det på datorn nu. Tidigare hittade jag ett gratisprogram som jag kunde hantera men det "finns inte" längre. Det är synd att man inte har någon datakunnig i sin närhet som kunde hjälpa men jag ska försöka igen. Ska också se programmet med vår Prins. Tycker iallafall att de är ett vackert par tillsammans. Kram

Fågel Blå sa...

Kikar in och önskar dej en fin helg!
Kram Kathrine

Eva i Dalarna sa...

Så fina ni är på kortet, du och ditt barnbarn. Barnbarn är väl nåt av det bästa som finns. Mitt femte beräknas anlända i november!
Jag ska också se på prinsen ikväll. Ha en trevlig helg Hajan!

Rantamor sa...

Hoppas att du får en trevlig kväll och en supertrevlig helg....

Tjingelingen från Rantamor.

Mamma C sa...

Som jag ser behöver du inte längre några datakurser. Du är så duktig att du grejar det själv.
Kram

Ölandsvindar sa...

Tänk att det alltid är så gott med pasta med något gott till. Synd att det egentligen inte är så bra mat om man inte vill öka alltför mycket i vikt. I går var en riktigt bra dag då vi fick så mycket uträttat. Var söderut på ön och handlade te i lösvikt, medicin och annat på apoteket, mat till hunden och en nyutkommen bok om växter på Öland i bokhandeln. Dessutom kunde jag inte låta bli att köpa årets första julklappar, reflexbrickor i form av hästar till barnbarnen (som inte precis är några barn längre men fortfarande hästtokiga). Dessutom köpte jag två par av bra vardagsjeans som jag vet passar mig á 299 kr paret.Så idag känner jag mig riktigt nöjd! Kram till dig från mig /Kerstin

Livet på Vestergård sa...

Så fina bildcollage du gjort. Härligt att det blommar ännu hos dig. Här får vi väl snart snö så kallt som det nu blivit. Ha en fin dag!

Annes vita rum sa...

Kikar in med en hälsning om en fin helg! kram på dig!

Gunillasljusglimtar sa...

Ja du ÄR helt otrolig! DU kan så mycket som en annan inte är i närheten utav ens:)Hoppas du får en trevlig lördag nu..Visst var det bra med prinsen igår! Kram Gunilla

Änglarum sa...

Hej Hajan!! tittar in så här på sena timmen :)) har du sett så mycket bättre?! tyckte det var riktigt bra!! Tom Carola höll sig lite mera neutral..det blir nog bra,kul att ha nåt att följa..härliga bilder tummen upp!!godnatt godnatt

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var nog många som såg prinsen i fredags, jag tyckte det var bra gjort och ställa upp. Och du minns helt rätt, vovven heter Alice, den andra heter Wilda.
Kramar/AM