fredag 24 oktober 2014

Tack kära,,kära sommar och välkommen Du fina , fina Höst

Måste tacka för den underbara sommaren fast flera
månader försvann för mig. Men jag fick ju vara hemma i min lägenhet. Trots Juli och nästan hela
Augusti som bara försvann. Tycker ändå att denna
tid var fin för mig. Tack vare mina barn och Hemtjänsten, jaa alla goda vänner som inte glömde bort mig. Vi har ju haft det bra ändå, men jag miss-

tänker att Ni tyckt det varit jobbigt också.

Jag har alltid älskat Hösten, med alla dessa färger
och den höga luften. Skulle ha bloggat i går men
den dagen bara försvann, eller för att vara riktigt ärlig den eftermiddagen bara försvann.
Som Ni läst så sover ju jag väldigt dåligt, och det
tager kroppen igen. I går tog den igen väldigt mycket, ca 3 timmar. Jag gick och lade mig ett tag,
efter klockan två tror jag. Vaknade av telefonen, det
var min son som ringde välkommen hem sa jag,
trodde hon var vid fyra tiden. Stör jag i något TVprogram  nej jag ligger ett tag. Mår Du inte bra
frågade han, jo hur så sa jag. Klockan är ju över sex
svarade han.

Så här kände jag mig just då, trött och gammal och
rynkig. Vi hade bestämt att vi inte skulle träffas denna helg, men jag var tvungen att be honom ändå,

det kändes inte bra. Men måste ha hjälp att ordna en sak. Jaa vi kommer, men ingen mat då, vi fikar bara.
 

Då blev jag glad igen , jag gör som Ni vill svarade jag. Jag har också gjort en nota till honom, man
får hoppas han också blir glad ????? hm, hm

Nu skulle Ni vara här det doftar underbart jag har

Jag har Per Morbergs falukorv i ugnen, sen skall jag ha potatismos till, det bliver grejer det.
Ja det är min Falukorv men hans recept. Skall försöka
att få lite mer ordning på mitt bloggande, hoppas
Ni inte tröttnar på mitt slarv.
Ha det gott önskar Hajan.

9 kommentarer:

Gunillasljusglimtar sa...

NEEJ inte tröttnar vi på dig goa Hajan! Ja jag som du sover illa igen:( Inte kul.Det hänger ju efter läänge! Per Morbergs böcker kollade jag idag! Han är favorit hos mig serru...Hösten gillar jag o nu har jag tänt massa ljus,gubben tycker det ÄR för möe:))) Trevlig fredag kvällfina du ♥ Gunilla

Änglarum sa...

Hej Hajan! håller med Gunilla läser så gärna dina inlägg :) du blandar så roligt med både ditt o datt.Lite vemodig blir jag i bland när du skriver om hur saker o ting förändras när man blir äldre..ja jag träffar ju äldre hela dagarna brukar klappa om dem lite extra,eller prata en stund extra..alla har ju inte anhöriga eller vänner kvar i livet det är sorgligt <3 kram Jessica

Eva i Dalarna sa...

Jag älskar att läsa din blogg! Tröttnar aldrig på det du skriver. Hoppas du kunde sova på natten sen då efter ditt eftermiddagssovande! Önskar dig nu en Trevlig helg.

Ölandsvindar sa...

Hej på dej, din gamla tjej! Oj då, det blev en liten vers. Visst är Alf P:s visor fina. Har inte han gjort de söta sångerna till Klas Klättermus också? När vi bodde i Trosa bodde vi ganska nära Per Morberg. Vår dotter var där och provsmakade ur hans grytor en gång när de hade lånat hennes hästtransport.Jag gillar hans matlagning. En del ryser av förfäran när han stoppar i ett finger och provsmakar eller torkar svetten på handduken, men vad då. Maten är god och det händer nog värre saker än så bakom köksdörrarna på restaurangerna.
Ha en fin helg , Hajan! Vi ska åka och plocka äpplen till fåglarna hos bekanta längre söderut på ön.
Kram /Kerstin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Trött gammal och rynkig, det är du då absolut inte. Piggare finare bloggare får man leta efter. Jag gillar din alltid glada inställning även om du är trött, och du har härliga barn som hjälper dig.
Ha en fin helg
Kramar/AM

Mamma C sa...

Halloj på dig. Vi pratade med brorsan igår på telefon. Det var regnigt och ruggigt sa han. Hoppas solen kikar fram där hemma idag. Puss och kram på dig

Maj sa...

Klart vi inte tröttnar på dig och dina inlägg, men det är ju inte alltid man känner för att blogga.
Ha en trevlig helg Kram

Katta sa...

Fick mej också en rejäl sovmorgon i dag efter att haft ett par nätter med sämre sömn i veckan, man blir så förvånad då man ser hur mycket klockan hunnit bli :) Önskar dej en fin lördag, kram Katta

G:a Affären sa...

Det är ändå skönt att få vila precis när man själv vill, speciellt om nattsömnen inte varit bra.
Vilken positiv inställning du ändå har till hösten! Jag tycker också om den men endast så länge löven sitter kvar på träden!
Önskar dig en fortsatt fin helg!
Kramar
Cia