söndag 12 oktober 2014

Söndagsbesök så härligt , andra försöket

Hjärtligt välkommen sade jag förstås , när sonen
och sondottern ville komma. då kan vi ju äta tillsammans föreslog jag Fisk eller kött. Fisk sade

barnbarnet. Riktigt så tjusig är jag inte som damen här. Men man försöker lite, ha ha så gott det går.

Jag svängde ihop en Äpplekaka till förmiddagskaffet,
den fick även bli efterrätten. Det står andra försöket
 i överskriften,ja blogg sidan bara försvannför mig.
men vi tager om det. Sonen och barnbarnet åkte och
handlade åt mig, det var växelpengar jag behövde

nu är det kirrat också. Jag har aldrig pengar på mig, betalar alltid med kort.

Martina gick och lade sig ett tag efter maten, känns skönt när de vill det tycker jag. Pera valde disken, det har jag inget emot heller.
Rätt som det var kom Hemtjänsten och undrade om
det var något jag behövde hjälp med. Icke sa Nicke
inte nu. Jag skojade och sa Nu är Du med på bild,
det gör inget sade hon. Snart var det dags för hemfärd för dem.
Åh "jäklar" sade jag det var en snygg jacka, är man
fantast så är man. Heja IFK,
En glad kille som håller på sitt lag, även när det inte
går som bäst för dem. Jag har tänkt på, så lik min son har blivit sin morfar, min pappa alltså.

Vi talade om det en annan gång, sen jag blivit vithårig, har jag blivit lik min farmor. Lite roligt när
man själv ser sådant. Jaa det gör inget jag kände inte min farmor alls, men det berodde nog inte på mig. Men jag har sett fotografier, och vi är väldigt lika.  Ja så har denna helg gått också, det känns skönt.

Önskar Hajan......







7 kommentarer:

Blommiga Rutan sa...

Hej!
Jaaa du, veckorna går fort !
Så mysigt med besök av son och barnbarn. Det lät gott det du bjöd dom på.
Skön fortsättning på regnig söndag

Kramar Anncathrine

Mamma C sa...

Här har det varit i fullgång sedan igår. Nu har alla precis åkt hem och det är kanonlugnt.
kram

annika sa...

Roligt med besök. Gott att de stannar en stund också.
Jo att vara lik någon så ser jag att jag blir mer och mer lik min far. Han skulle vara 93 nu om han fått leva. Mamma skulle blivit 88 i går.
Ha en fin söndagskväll.

Kram
annika

Polargrevinnan sa...

Ja, du har haft häcken full - som det sägs. Allt känns bra när alla hjälps åt.
Fina foton du har och jag ser att du gjort ramar till dem också.
Ha en bra vecka.
Kram Viola

bosseliden sa...

Jag har också märkt att vi blir mer och mer lika våra föräldrar till utseendet. Mina föräldrar hade alltid traditionen att de sov middag. Jag tycker det är en mysig vana. Är också nödvändigt om man varit uppe tidigt.
Det är irriterande när bloggsaker plötsligt försvinner. Min äldsta dotter lärde mig en sak i veckan. Om jag trycker på kontrollknappen och z-knappen samtidigt får jag tillbaka texterna och bilderna som försvunnet. Prova det. Jag blev jätteglad själv för tipset. Kram Bosse

Anonym sa...

Vårt IFK är gänget som har stjärnan som symbol.
För den vi kämpar och för den vi nästan allting tål.
Men skulle vi trots det en match förlora då och då,
vi knyter nävar, tänker så:
Kom igen nästa gång
så får ni höra nätets sång.
Rätta gnistan finns hos oss,
och för äran vi ska slåss.
Ja, vi är IFK vi (3x)
Stjärnan leder oss och står
och står oss alltid bi.

En "stridssång" jag skrev för IFK´s
damhandbollslag l946.

Ruth i Virginia

Äppelblom sa...

Hej min bloggvän!
Hoppas allt är bra med dig.
Visst blir man mer och mer lik sina föräldrar ju äldre man blir. Jag är väldigt lik min far.
Äppelkaka gjorde jag igår och din kaka är väldigt lik den jag gjorde. Jag brukar använda ett recept till hastbullar och så trycker jag ner kanelade äppelklyftor i smeten. Jättegod!
Må så gott och kram!