måndag 27 oktober 2014

Nalle-dagen och Svärmorsdagen , plus Axels dag med !

Vilken dag det blev, Nallens dag visste jag tack vare
Skärgårdens man Henning. Bra att veta vilka dagar som kommer.

Mina egna Nallar som faktiskt heter Bruno o Harriet.

Jättegamla men omtyckta.

Taget utan blixt, hur dum får ,man bli? Joo det får man tydligen.  Men det bästa av allt det kom stort
besök, barnbarn och barnbarnsbarnet Axel.
Äggklockan låtsades vi var en telefon, så glad bliver
man då.
Vem vet Axel kanske tänker, är hon så korkad så
hon tror det går att prata i äggklockan. Nej men
roligt hade vi. Mamman hade med sig Lasagne och
det tyckte lilla Axel var jättegott.
Mamman och jag åt vad vi hade, det blev Äpplemuffins och Havrekakor, tyckte till och med Orvar om.
Så roligt det kan vara, att bara ligga och skratta gott
på Golvet, ja egentligen åt inget ting.
 
Tror att Orvar ibland undrar vad vi hittar på för något. Tycker nog det är skönt ibland med bara Matte, det måste man förstå.
Så förvånad man bliver, så många ord Axel kan redan. och man förstår vad han menar.
En jättehärlig stund tillsammans, jag hoppas allt
funkat nu med post och sådant. Att hon hade den när hon kom hem, för det hade vi fixat iväg redan till
henne. Per med Dotter åker ju dit, men jag vill vara hemma Sophie verkar förstå det, det kändes skönt.


 


3 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken liten sötgris han är den lille Axel, hur go som helst!
Agneta kram

Mamma C sa...

Vilken dag du haft det syns på alla fina bilder som du tagit.
Kram på dig

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Underbart med dom små goa ungarna. Härliga stunder att ta tillva på.
Må så gott från Maria