söndag 26 oktober 2014

Matlagning , TV tittande, En härlig Lördag och Söndag

Lördagen är något visst med, då finns det lite av varje att välja på. Ja för min del bliver det ju bara
TV-tittande. Korsordet i Norrköpings-tidningen först
på morgonen till frukosten. Telefon slingan att berätta att vi mår lagom bra.



Det första jag gjorde var att fixa till Grönsakssoppan.
Men jag skulle ju ha mat samma dag, det blev Laxen
Det räckte med en bit till mig, svartpeppar, mycket dill och purjolök. Sen bara jag skvätter över med
äkta Majonäs på tub + en skvätt Matlagningsgrädde.

 
Tänk så enkelt och så himla gott. Det första jag
såg var ju det Alpina , så där gick det för svenskorna.
I dag är det herrarnas åkning , men det hinner jag inte med. Så mycket bättre var ju med Orup i går,
jag tyckte Ola och Carola gjorde bäst ifrån sig.
Brevfilmen som Hanna Widell har på ettan, tycker jag är skit, vilket larv. Finns nog massor som tycker det är bra. Där är jag alldeles för gammal för att tala om detta konstiga program.  Sen Downton Abbey så
härliga gamla engelska filmer är. Detta är ju nyskrivet vi ser nu. Där kommer det nog att bliva
väldigt rörigt.
Här har Ni mitt älskade Norrköping. Samt bilder från Google , på Höstens alla härliga
saker. Till Ewa i Dalarna, är det gamla paret, på min gubbe och mig. Jaa vi hann att fira Diamantbröllop
2011, det är inte dåligt. Som Du förstår var vi unga
när vi gifte oss. Ha nu en trevlig söndag.
PS glömde att tala om i dag, äter jag Skinksnitsel
med god gräddsås. DS
 

9 kommentarer:

  1. Men vilka härliga matbilder! Favoriter hos mig som inte äter kött,utan massor av grönt och fisk.
    Kikar in till dig och önskar dig en härlig dag...kramizar

    SvaraRadera
  2. Du är så duktig på att hitta på olika maträtter. Får mycket inspiration hos Dig, tack! Jag tyckte också att Ola och Carola var bäst i så mycket bättre, de andra vet jag knappt vilka de är. Man är väl för gammal....
    Idag börjar visst en ny kriminalserie i program 4, svensk. Den ska jag försöka se.
    Du får ha en fortsatt trevlig kväll och vecka.
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  3. Haha , älskar det gamla paret på bilden, det som är du och din gubbe! Jag såg också Så mycket bättre men jag tyckte Amanda var bäst denna gången. Ikväll blir det svensk deckare som bygger på Maria Langs deckare, de läste jag för länge sen så det ska bli spännande att se. Önskar dig en trevlig söndagskväll!

    SvaraRadera
  4. Så mycket god mat du lagat och ätit. Det gamla paret var ju helt underbart :)
    Ikväll blir det Maria Lang för oss här hemma. Missade Orup igår för vi var borta då.
    Ha det sååå gott fina du.
    Kram från Maria

    SvaraRadera
  5. Hej Hajan!tycker du är duktig på att förgylla dagarna..Och du har en sådan positiv ton!!!! vet du nu skall vi spela Bingolotto..:)det var år o dag sedan,håll tummarna.kram Jessica

    SvaraRadera
  6. Gillade verkligen bilden på dig och din gubbe, gud så gulligt.
    Och att få ett långt liv tillsammans är ju inte alla förunnat.
    På tisdag ska vi åka till Finland och fira Rantafars pappa som fyller 90 och min mamma 88. Bra ålder där.

    Idag har vi varit ute vid havet och fotograferat stormen...det var bara att hålla i hatten...(om jag nu hade haft någon...men toppluva hade jag)

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  7. Du är väldigt ordentlig och duktig på att laga fin mat åt dig! Imponerande och det ser alltid så gott ut och du dekorerar maten så fint, det kan inte jag....
    Såg också Så mycket bättre igår och Ola Salo ÄR bra och Carola också. Dom kan liksom sjunga. Däremot fick jag inga större sympatier för Orup, alltså, jag tyckte inte illa om honom, men ibland när det är någons dag blir man liksom extra förtjust, men Orup lämnade mig ganske oberörd.
    Jag bodde i Norrköping ett slag i början av 80-talet så jag känner igen bilden! Väldigt härlig stad!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Här åt vi ute idag när vi gick hem från stranden. Sallad, pizza och padron delade vi på.
    Puss och kram nu hoppar vi snart i säng här.

    SvaraRadera
  9. Ska ta efter ditt recept på laxen - det ser gott ut. Jag gillar lax och brukar göra i ordning en skiva till mig själv, när min gubbe inte är hemma.
    Önskar dig en bra vecka och var rädd om dig.
    Kram

    SvaraRadera