fredag 31 oktober 2014

Jag för min del, vet ej vad som är rätt eller fel

Det är underbart, det höll på att bli KATASTROF igen.
Något från denna helg verkade det inte att bli alls, för jag hade som vanligt spretat iväg med mina fingrar. Verkade vara ett nytt språk rad på rad.
Det fanns inget som var rätt, på min skärm. hua mig

Men från denna underbara Ö, fixade dotter och måg med sitt spö, att datan kom i ett vettigt skick
och detta var gjort på ett litet kick. Tänk vad de kan
min dotter och hennes man.


Vad jag tänkt att skriva om, är att jag inte gillar
detta med Halloween och Gravsmyckningen samma
dag.
 
Men det är väl bara att hänga med på galenskapet
 
Men att möta en sådan här person nere på
kyrkogården gör väl ingen glad.
 
 
 

 Jaa det är klart de som är äldre än vad jag är, om det finns några de kan stöta sig.
Vi bestämde att vi går på Söndag , bara för man skall.
Det är ju en vacker tradition med alla dessa ljuslyktor. Jag har tänt ljus i kväll för de våra, man
gör ju så gott man kan, det måste ju kännas bra inombords med.
 
 
 
Att sätta sig på denna bänk ett litet tag, vore en
lisa för själen. Tänka lite vad egentligen denna dag är till för, det behöver man ibland.
 

 
Nu skall jag säga God Natt och tack kära
semesterfirare som kunde hjälpa mig med detta

En stor kram från Hajan, som släcker alla ljus nu.

9 kommentarer:

  1. God kväll eller kanske godmorgon om du inte läser ikväll .
    Håller verkligen med dig, tycker inte heller om att det ska vara Hallowen o häxor och trams på Alla helgons helg.
    Känns helt fel.
    Så fina ni är på bilden i ers blusar!
    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
  2. Det var lätt fixat det du hade gjort. Tur att jag slog en signal så du kunde göra dina inlägg.
    Puss och kram

    SvaraRadera
  3. Hei, måtte bare legge igjen noen ord, for jeg liker heller ikke sammenblandingen av Halloween og allehelgen. Vi skal tenne lys på gravene søndag. Ikveld, på Halloween, har vi spist kake og min sønn på 13 laget familiequiz. Ingen knask eller knep. Det ble en fin kveld. Ønsker deg en riktig god helg, hilsninger fra Pam over grensen :)

    SvaraRadera
  4. Hej på dig!
    Ser på bilden att din dotter befinner sig på Amadores där vi var för några veckor sedan. Tur att hon kunde fixa din dator.
    Ha det gott kära vän! Och tack för alla rara hälsningar. Läser dom, gläds och det värmer mitt något hoppande och oroliga hjärta. ( blir nog bättre när jag får ätit blodtrycksmedicinen ett tag)
    Ha det gott vännen!
    Kram Raina

    SvaraRadera
  5. Kära Hajan här har du en till som inte gillar att Alla Helgons dag och Halloween är på samma dag. Nu lär vi inte kunna göra något åt det. Jag har stängt min dörr och den öppnas inte för Häxor och alla dessa gräsliga masker.
    Jag gjorde som du, tända några ljus och tänkte på alla kära som inte finns på jorden mer. Önskar att jag hade en riktig tro på ett liv efter detta. Men ibland tänker jag att kanske är det så.
    Vi som har några år på nacken får väl snart veta. Snart kan vara nu i denna stund och och hur långt som helst.
    Ha en fortsatt fin helg.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  6. Tackar för kramarna dom värmer. Oj hade ni varit gifta så länge, då måste det kännas hemskt att mista någon. Ja det att slippa lida är väl något som vi alla önskar oss.
    Vilka fina damer med lika blusar. Vad roligt att komma bort från sina egna väggar någon gång ibland, brukar pigga upp.
    Håller nog med om att Halloween inte är något så trevligt, tror det har blivit handlarnas helg.
    Imorgon skall jag åka till stan och gå till kyrkogården, det är fint där nu med alla ljus, riktigt rogivande.
    Kajsa hade inga valpar utan det var katterna som såg henne om sin mamma.
    Ha det nu så gott och var rädd om dig Kramkram från Maria

    SvaraRadera
  7. Jag tror det råder stor förvirring hos barnen när dom ska gå och säga bus eller godis, här kom det barn både fredag och lördag. Och det var bra gjort av dotter och måg och fixa datorn på det avståndet.
    Ha en fin söndag
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  8. Dessvärre kan vi kanske inte göra så mycket åt att Halloween alltid är den 31 oktober och att Allhelgona råkar infalla samtidigt, nu och då, precis som nu i år. Det är olyckligt
    Jag tycker inte att Halloweenmonster och andra utklädda ska befinna sig på kyrkogårdarna alls när de "leker" och spökar ut sig. De kan vara någon annanstans och visa respekt för dem som har sorg och som vill visa vördnad för dem som var en gång. Däremot får folk gärna "halloweena" för min del, men var och en på sin plats....
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  9. Gillar inte heller att Halloween och allhelgona ska vara samma helg. Förr firade vi aldrig Halloween i Sverige, det har kommit på senare år. Jag firar inte Halloween, men ungdomar och barn gör väl det numera. För mig är det gravdekorationer och att minnas de som inte är kvar hos oss längre som gäller.
    Vilken tur att Du kunde få hjälp med datorn på distans. Tänk vad det går att fixa nu för tiden.
    Ha en fortsatt trevlig söndag.
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera