söndag 5 oktober 2014

Har inget att klaga på, det har så många andra så det räcker

Det har ju bara varit en morgon, när De fick skrapa
sina bilfönster. Men det räckte för att bladen skulle få en annan färg. Granngubben har inga äpplen kvar , fy så det ser ut på backen. Det ruttnar nog och bliver till vad då ?
Har suttit ett tag och lyssnat på Höstvisor, jag
fastnade för Lars Eric Larssons Pastroalsvit. Men den
bliver nog för stark för en del. Sen lystnade jag på
Zara Leanders " jag kan inte höra Syrsor" det passar ju för min ålder, men inte för hörselns skull. Vet ni vad min härliga gubbe oftast sa. Du hör ju förf..n
när en katt går på gården, vi bodde 3 långa trappor upp, så jag hade en väldigt bra hörsel och har ännu.

Nej det bliver nog IFK Norrköping-IFK Göteborg
kl 15,00 på parken hos oss. Det har ju gått så dåligt,
men jag tycker <de har haft en jäkla otur också.
Ribban och precis utanför målburen. Jaa det låter larvigt, men man håller ju på sitt lag så är det bara.
Idag har jag haft morgon fika med dotter och måg,
så var de så snälla att de hämtade ut ett postpaket
åt mig. Sonen ringde och erbjöd sin skjuts när jag skall in på Röntgen och doktorn den 9de nu.  Det känns också väldigt skönt.
Det bliver inte någon musik, hade tänkt att ha
härliga IFK.
I bland är jag nog lite trög, ja så är det.

Men Norrköping vann med   3 -  0   HURRA.



12 kommentarer:

  1. Härligt Hajan... IFK vann!
    Nu blir de kvar i allsvenskan ett år till :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att dom vann vårat lag.
    Här blev det inte så jättemycket gjort. För vi fick eftermiddagsbesök.
    Kram på dig. Nu får det bli Gunde ikväll på tv:n

    SvaraRadera
  3. I dag blåser det ordentligt här och en del buskar har tappat alla sina löv under natten. Men vi har sluppit frost ännu så länge. Det var +18 grader i morse. Konstigt! Jag som har börjat lägga undan alla sommarkläder.
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera
  4. Helt otroligt att Norrköping vann med tanke på utgångsläget. Men grattis då....../M

    SvaraRadera
  5. Grattis till Norrköping! Du är för go har ju sagt det förut! hahaha,jasså gubben sa så ja' Jag hör när jag vill höra säger min gubbe till mig! Ha en bra måndagskväll! Kram Gunilla

    SvaraRadera
  6. Ännu är inte Skutan i hamn , men i detta nu kvalplats i alla fall. Ett steg i rätt riktning.

    IFK vinst och Vita Hästen vinst , vad kan man mer begära . Mao en Supersöndag .

    // Sonen !!!!

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Trög! Du verkar pigg och på alerten så det räcker för flera!!!
    Skönt att du hör bra också! Musiken tar vi en annan dag. Men båda som du nämnde är ju sååååå bra!

    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
  8. Jaja, jag får väl hålla med då att det var bra att ditt lag vann, jag har ju våra Göteborgslag här, men dom är inte mycket att hurra för just nu.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  9. This is not a spam
    Hello I'am Chris From France!!
    You Have A Wonderful Blog Which I Consider To Be Registered In International Blog Dictionary. You Will Represent Your Country
    Please Visit The Following Link And Comment Your Blog Name
    Blog Url
    Location Of Your Country Operating In Comment Session Which Will Be Added In Your Country List
    On the right side, in the "green list", you will find all the countries and if you click them, you will find the names of blogs from that Country.
    I ask you to follow our blog! thank you
    http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/
    Happy Blogging
    ****************

    SvaraRadera
  10. Jag lyfter på hatten och säger grattis till 3-0. Mitt favoritlag är IFK Göteborg. Annars är det vanligt att ni har tränare som är från samma västkuststad som jag är ifrån, Halmstad. Regnruskhälsningar från Skåne

    SvaraRadera
  11. Blåvitt, det IFK Det, nämligen Göteborg. Men det var kanske bra att Peking vann så de kan få spela allsvenskt även nästa år. Grattis!

    SvaraRadera
  12. Fotbollstävling som vi säger i vår familj! Tyvärr är jag inte intresserad av det trots att vi har haft en heltidsspelare nära i släkten. Men tur att vi tycker om olika saker. Vi bor ganska nära Behrn Arena som det heter nuförtiden. Förr var namnet Eyravallen.
    Kul att du är så pigg och hänger med.
    Blev glad då jag såg din kommentar.

    Kram
    annika

    SvaraRadera