onsdag 22 oktober 2014

gamla minnen och melodier







Ibland är det svårt att hitta ämne, för att återge
alla kan ju inte ha samma smak. I går var det en
minnesdag för mig. Men jag kom aldrig till skott,
kan man säga. Ville så gärna ha Alf Pröysens,
musik, min man älskade hans visor. De gällde ju ofta
barn och små historier. Kanske det går bättre i dag.


I dag var det banne mig dåligt väder överallt. Här
var det halv storm . Men jag blev glad efter min dotters
telefonsamtal, äntligen badväder där de är i alla fall.

Det jag ville minnas i går var min mans bortgång.
Det är mest ljusa minnen eljest tillsammans med
honom. Man måste leva i nuet också, så är det bara.
Lyssna på Alf nu, det är länge sen för mig med.
Hajan.








8 kommentarer:

eva i dalarna sa...

Tycker mycket om Lilla vackra Anna. Brukade sjunga den för mina barn när de var små. Dessutom hette min mormor Anna. Så härligt att du har många glada minnen av din man! Ni hade väl levt länge tillsammans kan jag tro. Jag tror du är bra på att leva i nuet!

Maj sa...

Tycker mycket om denna vackra visa! Kram

Mamma C sa...

Mycket fin visa.
Ha det så gott
Puss och kram

Textil och sånt sa...

Tack Hajan för en fin visa!
Nu undrar jag bara hur du träffade din man och varför du fastnade just för honom?
Ni har nog haft ett bra liv tillsammans.

Birgitta

Gry Karlsen sa...

Lille vakre Anna, pleide min far og synge til oss. Gode minner! :)
Det er blitt litt kaldt hos oss nå, og i morges var det hvitt ute. Vinteren kommer nok om vi vil det eller ikke...
Ellers hadde vi en fin tur til Krakow, det var 20 grader hver dag og 18 om kveldene. Det var som en liten ekstra sommer. Tenkte jeg skule vise litt bilder på bloggen senere.
Ønsker deg fine dager!
Klem fra Gry :)

Snäckskalsdalen. sa...

Fin sång! Förstår att din man tyckte om den.
Här har det varit eländigaste eländiga vädret idag, t o m jag som älskar hösten tycker att det var lite för mycket av det goda.....
Agneta kram

lenaiwales sa...

Tusen tack för att du la in denna underbara visa! Har heller inte hört den på länge, men så vacker och tänkvärd. Ha det bra!

TantGlad sa...

Vilken vacker visa. Tack för den.
Hoppas du får en fin och skön helg i höstrusket.

Hejsvejs !