onsdag 29 oktober 2014

En trevlig Onsdag, oj vad vi kan prata båda två.


Vi är gamla och grå, men tänk vad vi kan hitta på.
I dag var jag ju bjuden till grannen i grannhuset. Mycket trevligt och mycket gott. Vi hade bestämt vi skulle ha blusarna vi skickat
efter. Vi hade ju beställt lika utan att vi visste om det. Det kom ett par killar till min vän, för att kolla värmen, eftersom jag hade
hade kameran med mig, frågade jag om han ville ta ett kort på oss
och det ville han. ,eftersom vi hade dem på oss.
 I dag fick jag Dillkött och härliga grönsaker. Till
efterrätt hade hon gjort Bryle`pudding,  med små aprikoser och Vispgrädde till.
Vi avslutade denna lilla sammankomst från kl 11.00-
15.00, med gott kaffe och en Kladdkaka plus vispgrädde.
Det behöver jag äta mycket av fy vad jag har magrat.
 
 
 
Det var så skönt när jag gick till min vän, det är
ju länge sen jag var utanför mina dörrar ,den
nionde oktober var det. Men det får jag skylla mig själv, jag trivs så himla bra inne hos mig.
 
 
 
Det bliver nog som hon säger, dessa vackra perlagoner är kvar till
julgranen kommer dit. Nu skall jag göra som Kronblom gå och lägga mig ett litet tag. Jag har varit igång sen 06,30 nu , det
räcker för min ålder. Började i morse med Dusch , Sen har det varit något i ett kör. Jag säger tack för i dag.  kram från Hajan.
PS, kan tala om att Hemtjänst väckte mig kl 18,15 , vilken tur. DS

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ett par ursnygga, stiliga kvinns!
Gillar era blusar.
Dillkött!!! Åh, va´ gott det var,
när mamma lagade till den rätten.
Hade alldeles glömt dillkött.
Serveras inte här, tyvärr.

Ruth i Virginia

Mamma C sa...

Superfina damer båda två. Dillkött är ju inte fel. Här blir det spagetti idag. Nu vila efter all gång idag.
Puss och kram

Änglarum sa...

Halloj tjejen!
så fräsiga ni är :)) roligt med sådana träffar.I dag har jag varit på vift hela dagen,så nu pustar jag här o blir alltid glad av dina inlägg ♥ kram Jessica

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ni är ju så fina, bra att det kom montörer så du fick bild när ni har lika blusar. Och så dina pelargoner blommar, och dom är ju röda, du kan kalla dom julpelargoner.
Kramar/AM

Anki sa...

Så fina ni är! Dillkött som är så gott... och kladdkaka... mums!
Fantastiska pelargoner... såå vackra!
Önskar dig en fin helg!
Kram

lenaiwales sa...

Vilken trevlig dag! Bra ord; Glöm inte bort......

Eva i Dalarna sa...

Ja nog är du en cool tjej...Önskar dig en trevlig Allhelgonahelg!