lördag 4 oktober 2014

En härlig Lördag, tack vare trevlig Fredag

I morse var det verkligen grått och vått ute, men ändå har träden de mesta löven kvar. En mycket
märklig höst måste jag säga.  Vilken bra dag det var
i går, min dotter skulle handla åt mig på Maxi. De skulle dit i varje fall så då tog de mina varor med.
Sonen
 skulle komma direkt från arbetet, då hängde
mitt barnbarn Martina med hon skulle hjälpa mig lite
med datan. Sonen duschade på en gång när han kom hit. Han hade ju inte hunnit vara hemma något före.
Jag hade stekt Lax med mycket Dill och Svartpeppar
på. Martina hade fixat Bulgur hemma till den, Per och

jag tog Dillsås och kokt potatis.
Vad de får sno för att hjälpa sin gamla mamma.
Efterrätt kan Ni tänka Er, det blev Äpplekaka med vaniljsås. Vet inte hur många jag gjort nu men alla

tycker det är gott, så då får det duga.
Vi hann bara att sätta oss vid datorn så kom resten,
mågen ropade får vi någon mat. Nej sade jag kaffe
bara och äpplekakan. De ville inte ha något han bara
skojade, De ville hem direkt ifrån sina jobb.
Sen åkte de hem ,och Martina och jag jobbade lite
så vi fick ihop ett litet inlägg med musik. Kan ju vara
trevligt ibland. Jag tycker själv det är så fint hos en del av Er, när man hör lite toner. Vill man inte lyssna så är det ju bara att stänga av.
Har jag tur i morgon, kommer min dotter med lilla
Axel, men kör det ihop sig får det bliva en annan dag. Jag vill inte att De skall stressa för att komma hit. Vad besviken jag blev på Världens barn, tyckte
inte att det var som det brukar. Jag kanske var trött,
då tycker man ju inte att något 'är bra.



     Men dessa ord stämmer i alla fall, tycker jag..!



 
 
 
 
 
 
 
 
 


5 kommentarer:

  1. Det är vackert ute nu med alla färger som är. Tänkte på det när vi åkte hem från Blacka idag.
    Skickar ett mail till dig
    Puss

    SvaraRadera
  2. Ja en stor sorg att mista sitt älskade husdjur. Saknar henne jätte mycket, det goaste sällskap man kunde ha.
    Tänk man lär så länge man lever, det är rätt kul att kunna hantera datorn mer å mer. Du jag tror inte dina barn tycker det är jobbigt att hjälpa sin mor.
    Önskar dig en fortsatt fin helg,
    kramizar

    SvaraRadera
  3. Dina barn och barnbarn har en toppenmamma/mormor/farmor så de hjälper dig nog gärna. Du är precis som min farmor! Tyvärr är hon borta sen länge men hade hon varit här hade hon resonerat som du om det mesta tror jag. Kram till dig, hoppas du får en fin söndag// eva i dalarna

    SvaraRadera
  4. DU är så go Hajan! Snälla barn som hjälper dig,så kul sånt! Tackför komplimangen om fine far ♥ han är ju faktiskt 87 år o riktigt pigg! kram Gunilla

    SvaraRadera
  5. Jag äter säkert tre äpplen om dagen så jag ligger bra till. Lax blir jag mer och mer förtjust i. Det är också en rätt som man kan variera när det gäller tillagningen. Äppelpaj och vaniljsås har jag alltid gillat. Helst på hösten. Det påminner om min älskade mamma och söndagsmiddagar. Jag blir glad av att läsa att du har en härlig omgivning som hjälper till. Alla äldre har tyvärr inte det. Höstkramar Bosse

    SvaraRadera