onsdag 15 oktober 2014

Äntligen tid igen, svårt att prioretera

Nu var det tid för en liten sammankomst igen, tiden
bara rinner iväg. Dagen till ära hade jag köpt ut
" Rose ".  Kära vänner det är alkoholfritt men precis
lagom för två flickor som är en bra bit över 80 år.
Det var ett tag sen sist vi sågs.
I dag startade vi i Vardagsrummet med " Bristol creme" härliga ostkex och Ädelost med Wiskhy
smak på. Det var inte alkoholfritt, det tror jag inte finns. Vi ses ju redan kl 11,00 , mycket att prata om.
Min kompis hade varit på Teatern och lyssnat och
hört, underbar musik.
Jag har inte varit på sådant, ja det måste vara
5-6 år sen. Ja det är klart på TV förstås, men just det där att
vara med hela tiden, det saknar jag ibland.
I dag bjöd jag på Köttfärslimpa igen, på beställning från min gäst.
Jag hade spritsat Potatismos med ägg runt, det ser så inbjudande
ut. . God sallad till, nej nu ljuger jag, salladen var inte perfekt
såg lite hängig ut, men den slank ner.
Gästen sa, men Harriet Tomaterna var jättegoda. Efterrätt blev
kokta Päronhalvor, med god Vaniljglass till.
Sen slutade vi med Kaffe och en var sin Dammsugare
( sött som f..n ) Allt kan ju inte vara på topp.
 Så här ser jag inte ut längre i håret, för min snälla Frissa kom hem
och klippte mig, jättekort och snyggt, i måndags. På tisdag hade jag
städflickorna här, jätterara . Joo, det kostar att ha Hemtjänst
men det är värt vart enda öre. Jag tycker jättemycket om dem
allesammans. Jag tycker också om Ruth från Virginia , Du skriver
så väldigt trevligt och rart. Tack för din fina vers som Du gjort till
ditt Blåvita lag. Tack Tummelisa för dina rader, skall svara på
allt så småningom. Du som frågar om mina Animerade bilder,

det är EWANS. Där hittar du jättefina bilder.
Slutar med denna bild från mitt härliga Köksfönster,
i morgon kväll kommer min dotter och måg för att säga
farväl innan semestern. Men vi ses snart igen, som väl är.




5 kommentarer:

  1. Du skriver så trevligt. Tänk vad roligt att ha en god vän att äta tillsammans med.Fin mat gör Du också, ser riktigt gott ut.
    Hinner Du titta på TV något nu för tiden?
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  2. Jag tycker mycket om när du beskriver vad ni ätit du och dina vänner, det låter så gott och fint och trevligt alltihop. Så mysigt att sitta och samtala och med lite gott vin till. Ska du inte ta en "selfie" på din nya frisyr?

    SvaraRadera
  3. Tack för mackor och äpplekaka. Och min lilla present som jag fick. Nu har vi vattnat blommorna och jag har stekt ett lass pannkakor.
    Nu sitter jag vid datorn innan sängen ropar på mig.
    Puss och kram

    SvaraRadera
  4. Ja du är så härlig Hajan!..Hemtrevligt att mysa till det så där mitt på dagen!...Hahaha...sött som f n..du är så go'.Här öser regnet ner o jag ska snart sova nu...natti natti...Gunilla

    SvaraRadera
  5. Vilka dynamiska luncher ni har! Börjar med alkohol och godis och sen bara det fortsätter med det ena godare än det andra. Maten såg urpiffig ut! Jag måste ta och skärpa till mig, just nu har jag inte matlagningslust!
    Härlig dag hade ni i alla fall!
    Agneta kram

    SvaraRadera