söndag 19 oktober 2014

Äntligen tid för min blogg, sämre tid nu än när jag jobbade

Hejsan på Er, ja var skall jag börja , det bliver redan
på Torsdagen. Dotter och Måg var här för att säga
farväl för ytterligare en semester. Denna gång en
månad som vanligt. Som väl är finns ju SMS, så man
når varandra. Denna vecka väntade jag på Helenius
Hörna, Carl Philip skulle ju komma dit.

Där kom han och det var suveränt att det blev av.
Det verkar ju som de kommit till, en överkommelse
med all skit  som TV 4 visade förut. Jag tyckte aldrig
de var roliga, botten-napp många gånger.
Ibland bliver man förvånad när man får upp
Aftonbladets skriverier. Så tråkigt det måste vara att
vara journalist , att bara klaga, klaga och klaga ,på
allt som händer. Vilka konstiga slutsatser de drager ibland. Den som skall efterträda Reinfeldt har ju redan pratat bort sig. När hon talade om Lantisarna,
tror hon Sverige bara är befolkad av Stockholmare..
Nu vänder vi blad som kungen sa, i dag har ju mitt
barnbarn och min son varit. Blev så glad, skulle inte
De hjälpa mig att handla hem varorna, skulle jag inte kunna bo själv.
Jo min dotter med, men hon har ju själv barn och
barnbarn.

När Martina var liten så bestämde hon vilka lakan vi skulle ha i sängen, det blev jämt Äpplelakanen.
En gång när vi hade andra nattgäster här från
Göteborg, så sa hon, Farmor varför är mina lakan
framlagda. Jo de skall ha dem nu. Det tyckte hon inte om. I dag gick vi igenom alla påslakan, så hon fick
4 st olika med sig hem. Nu har ju inte alla andvänts
lika mycket, eftersom min man inte bodde hemma på flera år. Det är ju inget att skriva om i bloggen, men
eftersom hon följer den så ser hon ju att jag skrivit om detta.
I dag hade vi ugnstekt Kycklingfile`, sallad och
klyftpotatis. Till efterrätt hade vi Hallon och Blåbär
med god glass till.

Det märks att det var hungrigt, jo servetter hade vi
men sen tog vi direkt från spiseln. Vi sitter ju nästan på den i mitt lilla kök , men är sämjan god är platsen stor. Som vanligt diskade Pera och sen bar det iväg
hem för dem och jag har skaffat mig en ny tidning.
Efterträdare till Se och Hör , den finns inte längre ????
Jag gillar ju skvaller, så mig passade den bra.
Nu är det kaffedags för mig.

5 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Fullt upp med andra ord och trevliga besök och god mat, det är så det ska vara! Här regnar det igen och igen och igen....
Agneta kram

Mamma C sa...

Låter som en härlig söndag. Här ska vi nu hoppa i säng snart. Hoppas på att det är badväder i morgon.
Puss och kram

Maj sa...

Jag tittade också på vår Prins och gillade programmet. Tycker att han verkade vara "sig själv". Snygg också! Kram

Rigmor sa...

Jag såg faktiskt när prinsen var på besök hos Helenius, och det gjorde han verkligen bra! Vilken trevlig och mysig prins vi har.
God mat i trevligt sällskap, kan det bli bättre??
Kram kram

Bitte sa...

Jag gillade också programmet med prinsen, han verkade så glad och avslappnad till skillnad från andra gånger man sett honom i TV. Det var roligt att han fick komma till sin rätt för en gångs skull! :-)

Många kramar
Bitte