fredag 12 september 2014

Underbara Höstdagar, nu kan vi väl inte klaga här uppe i allafall.

 
På Krusenhof är det färgrikt. 
 
Just nu är det så där vackert på vår gård här.

Rönnbär på träden överallt. Vet att jag skrev om detta förra hösten med. Jag älskar dessa träd, vilken
färgklick det är.

Dessa bilder har jag lånat från min lilla data, bilderna
jag tog på gården förra hösten hittar jag inte, men
det är ju rött som rött. Det är tur att Google finns.

 Jag har sådan arbetslust, det beror ju på att jag mår
så bra. Jaa, jag skall ta det lugnt. Bara det att jag kan sitta uppe och se kvällsprogrammen är ju
underbart . Det blev ju lite tidigt att lägga sig 19,30
varje kväll.

jag har skött lite vinterkläder i dag,
ytterkläderna,  det andra skötte Hemtjänsten om
visst funkar det bra för Hajan eller hur?




I morse var flickan här 07,15 för att hämta min tvätt.
Jag tycker det är toppen med den hjälpen, skönt för
min rygg, jaa det är inte gratis men det betalar jag gärna, det är det värt. Samma sak med städningen
jag sätter sådant värde på dessa tjänster.
Snart ringer det på dörren , jag har ringt till vår
blomsteraffär och beställt lite blommor, Ljung och
Cyklamen, samt några kvistar Rönnbärs grenar.
Så bra det är , jag behöver bara läsa upp mina siffror
på Bankomatkortet så är det klart, med betalning och allt.

På söndag skall jag gå bort första gången efter
Midsommarafton, åh vad det skall bliva trevligt att
möta alla och barnbarnen med. Dotter min fyller år,
så då bliver det mat, De kan traktera och ordna trevligt för oss, så är De båda två.
Ha.ha  reportage därifrån kommer nästa vecka.
Den 17 september får jag Mölndals-främmande
det skall bli jättetrevligt. En av mina käraste vänner
vi har både sorg och glädje tillsammans, så
vi känner varandra. Träffade varandra 1953, i
Paris sen har vi hängt ihop. >Jag var ofta hos henne förr, vi var hedersgäster vid bröllopet, min man och jag.
Men det är som det är, sjukdom och dödsfall för
oss båda har kommit emellan. Men på datan ses vi och hörs varje vecka. Den som ordnar denna träff
är hennes systerdotter, tänk så snällt.
Säger som min vän sa, det är bäst vi passar på vi vet ju inte hur länge vi lever. Och det har hon ju rätt i.
Oj så långt det bliver när jag börjar, nu skall jag äta
Blomkåls-stuvning och vinerkorv.
Tjingeling som någon säger av bloggvännerna .
I kväll bliver det valvaka, hi,hi jag trodde det
skulle bli slagsmål i gårkväll på 4an , men det slapp
vi. Det är hetlevrade gubbar och damer med.
Men det är  roligt, jag har förröstat eller min son ordnade det.





7 kommentarer:

Polargrevinnan sa...

Efter tre månaders paus är jag tillbaks på bloggen.
Blev glad när du skrev att du saknade mig.
Vad roligt att du är pigg igen.
Ja, det gäller att ta vara på de bra dagarna och du verkar utnyttja dem på ett trevligt sätt.'Det är mycket värt att ha nära och kära runt sig.
Jag tittade också igår på partiledardebatten. Det hettade till riktigt ibland. Jag har inte röstat ännu. Är lite tveksam men rösta ska jag.
Blomkålsstuvning är gott. Jag äter mycket grönsaker nu. Handlar på torget på lördagar då det är Bondens Marknad. Här ska det bli kokta rödbetor till lunch. Jag är själv, herrn i huset spelar golf.
Ha en fortsatt trevlig dag. Jag ska tänka på dig ikväll när jag lyssnar på valvakan.
Kram Viola

Änglarum sa...

Hej! vilken underbar header du skaffat dig...;) tummen upp för den!åh vad du låter pigg o full av possitiv anda! roligt att du skriver goda saker om hemtjänsten det behöver vi :) inte som en del säger:De gör ju ingenting!!! om du visste efter 20 år vad mycke sånt man fått höra..sen är ju förstås de flesta nöjda o glada men tyvärr är det ofta det negativa som stannar i hjärteroten <3 kram Jessica

Mamma C sa...

Jisses, vad du var i skrivartagen. Tycker att det är härligt att det bara går åt rätt håll med dig. Glömde att ringa idag. Men vi ses på söndag.
Puss och kram

Tummelisa sa...

Oj vad roligt och mycket Du skriver. Skönt att höra att Du är så positiv till allt. Man får höra så mycket negativa saker i samhället så det räcker och blir över.
Tänk vilken service från blomsteraffären! Alltid trevligt med lite blommor och kvistar.
Hoppas Du får en trevlig lördag och söndag nu. Var försiktig med Dina ben och hela kroppen förresten!
Kram Tummelisa

Maj sa...

Jag tycker ditt inlägg "andas" jag mår bra och är på G! Så roligt att läsa. Du verkar att få bra hjälp av "tjejerna" som kommer till dig. Så glad jag blir för din skull.
Trevlig helg önskas från Lyan /M

Fågel Blå sa...

Härlig header du införskaffat!
man blir alltid glad av att kika in här hos dej,
Härlig Söndag till dej
Kramar Kathrine

Rantamor sa...

Men vilken snygg bloggsida du har gjort vad duktig du är.
För visst är din header alldeles ny ???

Så roligt att höra att du bara blir piggare och får lusten tillbaka att pyssla runt lite, men det är gott att du tar det försiktigt.

Ha det fortsatt finfint i sensommarvärmen.
Nu tillbaka till valvakan.

Tjingelingen från Rantamor.