tisdag 2 september 2014

Så var det " Städ-tisdag " tusen tack för det !

Två rara tjejer från Hemtjänst kom idag, det var städning på gång. Tänk att jag har det så bra att
jag bara flyttar på mig, så De kommer fram med
Dammsugaren och långborsten till golven.
Jag frågade som vanligt om de inte ville ha något
att dricka eller äta, men de skulle gå direkt och äta.

Jag har konstgjorda träd i mitt badrum, därför blev jag så snopen när hon tvättade dessa. Lilla Du det hade Du inte behövt, jo det behövdes sa hon. Det hade hon nog rätt i det är ju länge sen jag var i farten.
 
Den här gamla Handkannan köptes där min man bodde, Åldersro hette det. Den är så stor och snygg
skall köpa andra blommor dit.


 Spegeln har jag köpt på Rusta, men har trätt i en vinranka för
det skulle bliva lite liv mot den vita väggen.
Alla Glasfiskar som jag hade uppepå badrumsskåpet fick min dotter
ta hem till sig, och det ville hon gärna.

Tänk då blev det lite i dag med, jag vill ju så gärna skriva och
berätta för Er vad en gammal tant hittar på.
Detta kom jag på när flickorna städade här. Nu skall jag ringa till
sonen min och höra hur han har det. Jag måste ha hem pengar att lägga i  roliga Födelsedagskort, köper inga presenter längre.
Ungdomarna är så duktiga att handla själva, och då använder de
sakerna som de köpt själva. Min dotter sa något bra en gång,
varför köper jämt Mormor Orkesterblusar åt mig.  Jaa, det var mycket volanger och spets på allt.

Nej bäst att pinna på snart är det match på TV och då vill ingen
störas heller. Då håller vi på Sverige förstås,
Jag håller tummarna när IFK Norrköping spelar också, men det
har inte hjälpt ett dugg.

Ewan står för städmadammerna, resten är jag



8 kommentarer:

Maj sa...

Du är värd att få den hjälp du behöver!
Var hittar du dina "evans" Jag känner inte igen bilderna som du hittar för jag brukar också titta in hos henne. Vi har härligt väder här idag /Maj

Viola sa...

Härligt med städhjälp, min mamma som bor i Haga tycker oxå att det är helt fantastiskt, rena lyxen säger hon :-) ha en fin kväll, kram

Mamma C sa...

Ska ta ett varv med snabeldraken till helgen här hemma. Matchen har jag precis glömt bort. Var den idag?
Puss och kram

lenaiwales sa...

Trevligt att titta in hos dej och din värld. Själv bor jag numera i Wales och trivs bra, fast annorlunda är det! Bodde iSverige när Estonia hände och minns det väl. Hemskt! Hoppas du får en fortsatt fin dag!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Toppen att dom städar så fint och noga, du har bra hemtjänst. Känner igen det där med orkesterblusar, sonen brukade säga att, nu har jag fått en Arne Weise skjorta igen. Det var rutiga skjortor, inte vet jag om Arne har såna...
Ha en fin dag Hajan
Kramar
AnnaMaria

Vitt hus med svarta knutar sa...

Du har omtänksamma städmadammer som putsar både här och där i ditt hem. Vilket roligt uttryck...orkesterblusar...det har jag aldrig hört tidigare och jag kunde inte låta bli att dra på munnen...
Ha en finfin dag!
Kram,
Regina

Gunillasljusglimtar sa...

Så gött att du tycker om att du får hjälp. Inte alla som gör! Min pappa är nöjd med sina flickor också. Nääe du Hajan ingen risk man går ner nåt o om det bleve nåt kg så läggs det snart på igen:))) Hahahaha Kram Gunilla

Äppelblom sa...

Skönt att få nystädat och att de är noggranna. Jag märker att ju äldre jag blir, så gäller det att ha glasögonen på sig, när man städar.
Må så gott och trevlig helg!
Kram