lördag 20 september 2014

Nästan som i Lutzen , men dimman har lättat något

Varje morgon när jag tittar ut, tänker jag på Slaget
vid Lutzen ,år 1632.  Vilken jäkla dimma , men nu är klockan 11,14 och nu har det lättat på sig.

Har fått tack ifrån mina gäster den 17/9, de var så
nöjda. De kom hem igår. De hade varit på fler
rastställen, och träffat gamla vänner.




Jag bakade mitt gamla recept i går på Äpplekaka

den blev perfekt. Lite frasig och god. Jag vet att det
kommer kaffebesök på Söndag, kan ju vara roligt att få en som inte är karvad i redan.


Detta är mina tidningar som jag är mest intresserad
av. Lite besviken på Hemma med Ernst, jag tycker det är så oregelbunden leverans på . Nu skall nästa lev, ske den 2/12, skall bli spännande att se .
En gång uteblev ett nummer precis , Jag tycker det
är lite jobbigt.  I detta nummer var det som vanligt
flera bra recept att följa.


Nu säger jag

Och tackar för mig. Evan står för denna bild

2 kommentarer:

Maj sa...

Så fin äppelkaka! Finns receptet sen tidigare i något inlägg annars är jag och troligen fler intresserade att få det. Om du har betalt för tidningen genom prenumeration ska du så klart ringa och klaga. Troligen förlänger de ditt abonnemang eller så får du väl en ny tidning. Önskar dig en fin lördag

Vitt hus med svarta knutar sa...

Mums vad gott med äppelkaka. Här kommer det att vankas äppelpaj idag. Jag har fått äpplen på ett äppelträd som inte gett frukt tidigare och jag vet inte vad det är för sort så det ska bli spännande att se vad de smakar.
Jag önskar dig en trevlig helg!
Kram,
Regina