söndag 21 september 2014

Gröna små äpplen

Man måste ju prova sig fram ibland,  eller hur ?
Nu är det äpplen på gång igen, här skulle jag velat haft Christer Sjögren och Charlott Perelli fina inspelning av just " Gröna små äpplen ".
Men hur jag än gör så går det inte. Jag kan skicka till höger och vänster inga problem. Det var ett barnbarn som skulle hjälpa mig. Men nu har hon jobbat ett par dagar, och det är ju mer lönsamt än hjälpa farmor.
Jag vet att hon kommer när det bliver tid för det.
I dag har min dotter och måg varit här, det blev ju
äpplekaka och vaniljsås till. Jag frågade om de inte vill ha en god smörgås, nej detta räcker gott och väl.
När jag ätit min middag i dag, Fläskkotlett med
råstekt potatis till, sen hade jag en buljong tärning kvar med svampsmak, som fick följa med i skyn.
Blandade i en dl vispgrädde, perfekt sås för min del.

Det var någon som undrade om äppelklyftor i frysen,
för min del har det alltid gott bra, jag tager ju dem både till kräm och bakning. Lite mörka kan de bli, men  det är ju inget som stör tycker jag.
I kväll såg jag det nya " Genikampen ", lite krångligt
tycker jag. Så synd att den duktiga tösen åkte ur
redan . Så har jag kollat på You Tube,  angående
vårt riksdagsval. Många roliga snuttar vad de kan hitta på. Nu skall jag läsa Se och Hör, alltid lika
roligt. De gifter sig på den ena sidan, sedan skiljs
de igen på nästa sida.
Hörde hur man vet att det är höst, Löfven byter färg.


1 kommentar:

  1. Du är för roligt! Sitter här och fnissar åt "sig på ena sidan och gifter sig......det ligger ju faktiskt lite tragedi i dessa kändisars liv.....Kram

    SvaraRadera