tisdag 9 september 2014

Grattis till ett av mina Barnbarn, och välkommen hem igen

Ja så har ett barnbarn, varit på vår älsklingsplats,,
Mallorca. Hoppas hon tyckte om det lika mycket som vi. Har SMS at , för att gratta i dag , men mobilen är

nog avstängd.  Sista dagen också, då har man väl inte tid att svara på sådant.


Hoppas Du kommer hem med positiva minnen vi
gjorde det Farfar och jag, vi flög dit så länge vi orkade.
 
I dag har jag haft härligt besök av grannen, jag bjöd på Janssons Frestelse Dafgårds. Leif Mannerström
står för receptet.  Den kan jag verkligen rekommendera. Det stod på förpackningen att den
skulle räcka till 4 personer. Det måste ha varit pygme`r  som provsmakat. den räckte till 2 personer
med vanlig matlust.   Vi började som vanligt med
ett glas Portvin och ostkex. Jag gjorde 3 kex var,
med jättegod mjukost på.


Jag hade lagt en spansk tvättsvamp som present
från mig. Hon blev så glad över det.
Sen blev det kaffe och en god Lemontårta till.
Jag hade tänkt bjuda på skogsbär och glass. Antingen börjar jag ha ett dåligt minne,  eller
också är det någon som skåpäter här. Jag misstänker det första förslaget.
I kväll valde jag " Det stora matslaget " på Ettan
det var Hamstad och Storuman som tävlade.
Heidis lag vann över Thomas Peterssons Halmstad
lag. På fyran var det politik med duktiga Jenny Strömstedt.  Men tyvärr i kväll gick bloggen före det.

7 kommentarer:

Hanna sa...

Janssons är ju så gott!

Anonym sa...

Så gott du bjuder! Önskar att JAG var din granne. Hur går det med gåträningen? Mvh Eva i Dalarna.

Gunillasljusglimtar sa...

Söta du! Det går ingen nöd på mej men det är liite möe ibland:) vad är spansk tvättsvamp?? Åh du fixar o donar så till dina vänner o granne...Kram på dej / Gunilla ♥

Gunillasljusglimtar sa...

Va kul att få lite hoístoria om tvättsvampen...det visste jag inget om:) Kramis på dej ♥ Gunilla

Mamma C sa...

Vilken lyckad dag det blev för er. Och jag tror att hon har haft stört kul på Mallis.
Kram

Black Iris sa...

Dig skulle jag vilja komma på kalas hos. Så mycket gott du bjöd på..
Mallis har jag aldrig varit på men det kommer nog..

Kram Maidi

Snäckskalsdalen. sa...

Janssons frestelser tillhör dom maträtter jag inte kan motstå, det tillhör mina absoluta favoriter. Det är allt på en gång, potatis och sälta och lite gräddigt så där.....Mmmm. Och kexen till verkade jättegoda! Du är så piffig!
Mallorca är fint, jag har bara varit där en enda gång, och det var för ett par år sedan, jättefint överallt!
Agneta kram