måndag 15 september 2014

Födelsedagsfirande + Valsvårigheter

Höstvädret kan inte vara bättre, nästan Högsommardag i går. Sonen kom och hämtade mig
och så bar det iväg till min dotter. Hon fyller år den 14 september, och det var min första utflykt sen
Midsommarafton. U N D E R B A R T.
Lovade ju att visa kransen som jag beställde från
Blomsteraffären till henne. Den var gjord av Eucalyptusblad och Rönnbär. Hon blev glad, och Per
ville vara med på den.

Nere hos dem var det full fart, de var ju både hundvakt
och barnvakt. Morfar hade byggt världens största anläggning
av Legoklossar. Axel tyckte det var jätteroligt att plocka
bort gubbarna som satt överallt på denna.  Axel springer och går omkring , jag fattar inte när han lärt sig allt.
Men det är klart han är ju på dagis nu, där lär de nog av varandra.
 
Så här glad blev Axel när mamma och pappa kom
för att hämta honom och lilla Orvar.
Denna bild har jag fått via mail. För jag trodde jag glömt min kamera hemma, så jag tog inga kort
där i går.
Vi var ju många där i går 13 st, så det var fart på det. Cajsa överraskade med Chili con carne ,
Det har aldrig jag ätit, så det var en ny bekanrskap.
Efterrätt var ju glass och bär. Till slut den goda

Äpplekakan.(när hinner hon allt ? ) och gott starkt kaffe.
Jag gjorde iordning mina höstsaker på
balkongen. fick ju hem allt möjligt med leveransen.
När vi kom hem åkte Per och handlade som vanligt
åt mig, Skönt. Sen var det ju valresultatet, vi får väl se. Synd att det inte blev tillräckligt med röster,
det är ju nu det svåra bliver. Ja vi får se hur De skall klara det. Min helg har varit bra, hoppas Er varit det också.
Jag hoppas det går bra med den nya regeringen,
men det kommer att bliva väldigt knepigt tror jag.
Som väl är kan jag inte göra något åt det heller,
säger en trött Hajan.
.


 

5 kommentarer:

Rantamor sa...

Underbart att du kom på kalas med allt gott därtill.
Och vilken underbar höstbukett du hade med dig.

Du det var inte Rantafar som hade artros utan bobilen... =)

Tjingelingen från Rantamor.

Maj sa...

Så trevligt med utflykt och kalas!
Ja, valet ja....det kommer att bli en turbulent tid framöver och det känns inte alls bra på många sätt. Anders Borg har varit en skicklig finansminister och vi har blivit lite bortskämda med låg ränta och stabila priser mm Men livet rullar på och som du så klokt säger "vi kan göra så lite åt det fn"

Mamma C sa...

Tack snälla för den fina kransen som jag fick. Den luktar jättegott och är superfin där den hänger.
Kram

Annes vita rum sa...

Vilka härliga bilder du visar! Tack för titten hos mig:) Ha de så gott vännen...kramiz

Snäckskalsdalen. sa...

Det måste ha känts jätteskönt att komma på utflykt igen! Och kul med mycket folk och kalas och god mat! Tyckte du om chili con carne? Jag tycker det är jättegott. Fina höstblomster du har!
Och ja, inte vill man bli statsminister inte, huvva, vilken uppgift.
Agneta kram