söndag 7 september 2014

En jättebra helg, inget att klaga på

Fredags-buketten är ju alltid rosor. Så fina de är och
köpta på min butik. Massor bara i en hink att välja på
10 pack. De håller sig mycket längre nu för tiden.
Står mycket väl över 14 dagar. Vilken underbar tid det är, vädret är ju mer än vackert. I lördags var det
dotter och måg som ville gästa mig. Jag är så rädd att De skall tycka det är jobbigt, det får inte bli ett tvång, utan att de känner att De vill.
Jag var uppe tidigt för att göra mackor till oss.
Det är inget märkvärdigt, bara ägg och anjovis  samt
lite grönt. Jag gjorde 3 var, som väl var vi blev några
fler.


Det var mitt barnbarn som kom med sin lilla Brutta,
en jätterar tjej. Egentligen var det nog inte för att
träffa mig utan för att träffa sin mamma och pappa.
En blogg- vän hade visat mig detta hur man tager bilder från You Tobe, och andvänder. Men tack Maj
nu förstår till och med jag, tack vare min dotter och Du. Så jag skickade till 2 födelsedagar, sen skickade jag IFKs härliga visa, Vi är svenska Fotbollagrabbar..till min son. Trevligt med lite musik.
Min son är mer än "fantast" och det går ju inte så bra
just nu. Vi ligger på nerflyttnings-strecket.
Innan alla gick hem, fick jag i alla fall taga en bild
på Johanna och Martin.  Hoppas det håller i sig
det verkar så bra emellan dem. En massa dåliga
program på TV i går kväll. Atleterna ger ju inte ett dugg, tycker jag. Läste att tittarna sviker det förstår
jag. Fångarna på Fortet är det nog många som tycker om. min kompis sa det är vi som blivit för gamla???
Men flick-kraken som åkte om kring i Tomatsoppan
kunde ju ha slagit ihjäl sig. Killen som tävlade
om sista frågan, på postkods tävlingen. Gick ur men
stannade på en halv miljon inte illa en lördagskväll-
Nu skall jag se VM i ryttartävlingen,
Rolf Göran Bengtsson ligger jättebra till, men i dag
rider de på varandras hästar, måste vara värre.
Tycker jag  som aldrig suttit på en häst.
Trevlig söndag önskar jag er alla.


11 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka vackra, otroligt snygga, smörgåsar du gjorde! Och goda!
Vilket sött ungt par! Dom ser verkligen rara ut!
Blommor förgyller livet!
Nu väller det upp stora mörka moln här så vi får nog regn, men vi har haft kalasväder det sista så det får man ta.
Hoppas du är bra i det brutna och inte har ont!
Agneta kram

Maj sa...

Vilket trevligt inlägg! Fin rosbukett, otroligt fina smörgåsar !!Sen blir jag så glad att du nu lyckas med Youtube .Håller med dig ang utbudet av bra tv program. Men jag som du Tittar och hoppas det går bra för "vår" ryttare. Kram

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vilka smarriga och fina smörgåsar .Ja blommor är dt bästa jag vet härliga rosor .Ha en skön och härlig söndag.Kram Rita

LyckligaPraliner sa...

Du är fin du hajan! Ett hjärta av guld tror jag att du har. Omtänksam och go!

Kram Ann-Louise

Mamma C sa...

Vi kommer inte till dig för att vi måste utan för att vi vill det. Tack för en trevlig förmiddag med goda mackor till kaffet.
Kram

Hannis sa...

Det där med tvång det ska du inte bekymra dig över.
Det är klart att dom kommer till dig för att dom vill!
Tror att du är en väldigt varm och godhjärtad människa, det märks när du skriver om de dina!

Ölandsvindar sa...

Vad tråkigt det var med hästfinalen i går. Han var väl värd en medalj men så är det. Holländaren var fantastiskt duktig och trevlig! Nu blev jag sugen på ansjovis- och äggmacka. Verkligen länge sedan. Förr åt vi ofta det.
Kram /Kerstin

Livet på Vestergård sa...

Så vackra blommor du har. Härligt med familjen som kommer på besök. Jag är säker på att det inte känns som något tvång, de kommer nog för att de verkligen vill träffa dig! Så duktig du är som vill lära dig nya saker med datorn!

Rantamor sa...

Så kul att få läsa att du mår bra och att du har det bra.
Tror nog att dina nära och kära älskar att komma å hälsa på dig, du som är så snäll och go.

Här sitter jag med min onda ryggvärk och kommenterar mitt i natten då jag egentligen skulle ligge bredvid den snarkande och småfisande goa Rantafar.

Tjingelingen från Rantamor.

Änglarum sa...

Hej Hajan! tack snälla för du tycker om min lilla blogg ;)) det är så kul det här med blogg tycker jag!gubben min han säger det är väl inget att ta kort på!! men det begriper han sig inte på hi hi..smörgåsarna ser super goda ut mums mums! ja här fikar vi i kapp med regnet..ha en fin kväll< kramiz Jessica

Blogger sa...

If you are searching for the best Bitcoin exchange company, then you should choose YoBit.