onsdag 24 september 2014

Det går bra med soppa även på Onsdag




I morse var det lite kyligare igen. Hoppas Hemtjänsten kommer
tidigt för i dag var det bad, eller dusch . Alltid skönt att få hjälp med.
När vi höll på i badrummet tänkte jag redan då, i dag passar det med en god soppa. Skall man ha soppa så måste det bliva en pannkaka också.  Skönt att  man får hjälp av den snälla
Hemtjänsts  personalen. De  till och med hjälper till att smörja in
oss, och kollar så man inte drullar omkull.  Det blev mycket soppa för min dotter hade köpt rejält med Selleri och Palsternackor.




I kväll tog jag pannkaka till kaffet, ha, ha det är äpplen där i,
jättegott. Jag har fryst in ett par påsar av pannkakan.
I går tömde jag hela mitt linneskåp, rullstolen blev full med
lakan dukar och allt. Jag var dötrött i går kväll, när det var klart.
I morgon är det 2 andra skåp på tur, skall bli spännande vad jag
hittar där. jag har bott här sen 2010.  Det skall bli ordning på
torpet, nu när jag äntligen orkar med det.
Nu år det TV 4 som gäller, halv åtta hos mig och bönderna som
söker kärleken.
Jag för min del säger " God Natt "De trevliga bilderna är från Evan.,, som vanligt.

9 kommentarer:

Rantamor sa...

Har åxå kokat soppa idag, ärtsoppa, så här är det gasvarning...
Ha en trevlig kväll.

Tjingelingen från Rantamor.

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Hej på dig
Soppa är gott nu på hösten. Och vad pigg du är som röjer i skåpen :)
Härligt att det fungerar med hemtjänsten.
Kram på dig från Maria

Mamma C sa...

Så duktig du varit med dina skåp. Idag var det riktigt trist väder igen. Det är snart dags att börja elda här hemma. För man är lite frusen på kvällarna.
Puss och kram.

Snäckskalsdalen. sa...

Du har kört igång i linneskåpet du. Jag har garderoben på gång, men det vill sig inte, jag kommer inte igång...
Agneta kram

Änglarum sa...

Gokväll Hajan! så gott med soppa o pannkaka..ute hör jag hur det smattrar på rutorna..o jag ja ligger/sitter på samma ställe...ja i dag har det hänt både det ena o det andra!! hi hi kika in får du se..natti natti kram Jessica

Katta sa...

Äppelpannkaka!! det var nåt nytt för mej men ingen dum idé. Mina ungdomar har aldrig ätit ungspannkaka någon gång tror jag så det var en bra idé jag fick nu, tack! Soppa är annars favoritmat så här på hösten. Ha en fin torsdag, kram Katta

Anonym sa...

Åh va gott det låter med äppelpannkaka.Och soppa är väl höstens måltid! Det är fart på dig Hajan, du städar skåp och står i. Kul att använda rullstolen till annat än att åka i.../ Eva i Dalarna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Soppa är alltid gott, vilken dag som helst.
Ha en fin helg Harriet
Kramar/AM

Gunillasljusglimtar sa...

Åh soppa ÄR gott när det blir lite mer höst eller hur? Du är ju duktig som rensar skåp o garderober! Har gjort det för nå'ra veckor sen,för det kom inte in mer!!Hahaha,köper ju på mig så jag har lager med saker som jag har som vinster till mina tipspromenader m.m.. Ha en fin fredag Hajan ♥ Kram Gunilla