måndag 22 september 2014

Blåst och Regn , vojne, vojne

Hur skall denna dagen bli ? Regn och blåst så det står åt alla håll. Jag som har promenad  i dag med.

Det vill jag inte ut i. Ringde till Hemtjänst och sade ifrån om morgonbesöket. Hon förstod mig,
det får ju vara måtta på hjälpen tycker jag.

 
Nu ringde min telefon, och då var det Axels mamma som undrade om de fick komma. Det är klart de fick,
det är ju så välkomna.  I dag är det också time för
att lägga i sina Hummertinor, så spännande.
Förra året var det en krog i Stockholm som var etta.
Rent ut sagt Skitdyrt var det.  Men smakar det så kostar det.

Detta är buketten för veckan, riktiga höstfärger.
Jag hade skrivit upp Rosor, men min måg som är
blomsterkunnig, sa de köpte vi inte, utan vi valde denna. Axel pekade på den, tyckte nog om färgerna.  han pekade också på Kökslampan, och jag svär det lät nästan som lampa när han pratade.
Axel tyckte det var dåligt vid utgången till Balkongen.
Den måste vi skruva på lite, listen har ju lossnat också, tyckte jag han sa.
Här är mer jobb ser jag muttrade han, men man kan
ju bliva trött också. Får ta detta en annan dag.
Nu är det skönt att få komma till mammas famn ett tag. Jag skulle nog vilja lägga mig ett tag, men tänker  somnar jag, så försvinner nog mamma med, då ska väl Gammor passa mig.  Nej du lille vän , det orkar inte Gammor tyvärr.
Orvar väntade att få smaka, jaadå  han fick smaka
äpplekakan, alla smakade den. Axels mat var
pytt i panna i dag, det gillade han mycket.
Nu skall jag äta rester från i går, det går också bra.
En fläskkotlett och nykokt potatis, saltgurka och
ett par cocktail-tomater, så är jag nöjd.
Huvudsaken är ju att man bliver mätt.
 Nu skall jag ha lite eftermiddagskaffe, och kan Ni
gissa, det bliver Äpplekaka till.




5 kommentarer:

  1. Vilket trevligt besök! Både lille Axel och vovven är bedårande. Och blommorna också.
    Här stormar också, men vi har sol och klarblå himmel, så det är bra. Blås inte bort om du går ut!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Hej Hajan! så kul med Axel som fixar o trixar...ja detta väder rena stormen..bäst att stanna inne!förresten här är det förkylt blä,känner mig sur!! när man hade andra planer för veckan.Må så gott ♥ kramiz Jessica

    SvaraRadera
  3. Ser man på har du haft finbesök idag. Dröjer nog inte länge förens han pratar ordentligt.
    Puss och kram

    SvaraRadera
  4. Oj så han växer den lilla Axel, det går så fort med dom små barnen.
    Och en vacker bukett fick du också, ringblommor som är så höstvackra.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  5. Det är alltid roligt att få småbarns-besök. De växer bara så fort. Ibland skulle man vilja stoppa tiden.
    Jag är så hungrig. Jag har min fastedag i dag. Det är tredje bloggen jag läst och det har varit så mycket god mat.
    Det vattnas i munnen. Men i morgon får jag äta igen. Det är inte alla som får det.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera