onsdag 17 september 2014

Gammal vänskap rostar aldrig, Tack Pia för din omtanke.


Äntligen lite tid för att skriva, jag hinner inte med faktiskt.  Men vilken underbar
sensommar. I måndags gick Hemtjänstflickan Gunilla med mig på promenad.
Hon ville visa mig ett Fläderträd, nej sade jag, det är väl inte fläder.
Hon talade om då att Flädern när den blommat över, får denna mörkblåa färg med stora
klasar. Alltid lär man sig något. Har aldrig sett sådans blommor förut.
Nu är det så att mina tankar varit mer för mitt besök från Göteborg.
Men detta var ju märkligt som vi hittade på marken.
När vi gick där så sa vi nästan på en gång. Det är ju Sverige-kartan som hade blivit av
vatten som runnit från de parkerade bilarna. Visst ät det likt , det är bara Blekinge som
inte höll ända fram, kan man säga.
 
 
Jag bakade Hallon o Blåbärs recept.  till Äpplekakan  Den blev jättebra, men jag hade Vaniljsås till

Vi hade inte träffats sen 2010 i Augusti men vi pratar ju varje vecka via mail.
Första gången vi träffade varandra var sommaren 1953 i Paris. Det var hennes systerdotter Pia som föreslog denna resa, det var väl gulligt gjort. Hon tyckte vi

är så gamla att det var Time för att träffas.


Tack lilla Pia för denna första träff, det ordnade du riktigt bra. Jag tror både
Pia och Ilse kommer att sova gott på hotellet i Linköping i natt. Jag vet att jag
babblar för mycket ibland. De sa nog, Gud vad hon tjattrar den där Harriet.


En god kram från min kompis + en flaska Rödvin, samt en burk Pepparrot.
De hade köpt Napoleon bakelser hos Lindahls , så det gick ingen nöd på oss.
Nu skall jag diska upp efter oss, sen skall jag kolla Leif Mannerströms program.
Jag bad att hon skulle hälsa till honom, och tala om att vi gillar hans Janssons Frestelse. Han är kund hos Pia , ha ha  så det lovade hon.



 

10 kommentarer:

  1. Så trevlig din dag har varit. Tänk så länge ni känt varandra.
    Puss och kram

    SvaraRadera
  2. Så härligt din inlägg är. Tror inte alls att de tycker du pratar för mycket....det blir så med trogna vänner man haft i många många år. Jag tittar också på Mannerström. Kram

    SvaraRadera
  3. Näääe inte tror ja du tjötar så dom lessnar inte!
    Jag tycker så.mycket om din blogg fina Hajan 💗 Kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. Jag tycker också om din blogg! Du får mig alltid att le! //eva i dalarna

    SvaraRadera
  5. Så kul med en gammal kompis och vilken rar tjej som ordnade till detta möte! Måste ha varit jättekul och vilken fin kaka du gjorde. Att du har sån energi!
    Ja, fläderbär blir svarta. Det visste jag faktiskt, eller trodde att jag visste, eller nåt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Så trevligt att träffa en gammal vän.
    Det är klart att man vill prata om man inte träffas så ofta. :))
    Godnatt och kram till dig!

    SvaraRadera
  7. Oj, det är så roligt med en tjejträff ibland. Här skiner solen och det är varmt men jag har ändå packat ner mina två par vita långbyxor till nästa år. De känns lite för vita så här i andra halvan av september. Annars har man nästan samma kläder året om numera. Bomullslångbyxor med eller utan yllekalsonger under. Egentligen skulle jag kosta på mig sådana där sidenkalsonger. De är ju också varma och dessutom bra glid i när man ska dra på jeansen ovanpå.
    Nu ska jag ut och rycka lite i rabatterna igen.
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera
  8. Det var bra gjort och hinna se Sverigekartan när ni var ute och gick, det är likt. Och så fint besök du har haft, roligt och träffas.
    Ha det gott
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  9. kikar in önskar dig en trevlig
    helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  10. Gammal vänskap är den bästa...
    Fina bilder på er!
    Ta hand om dig och önskar dig en fin helg..kramizar

    SvaraRadera