torsdag 28 augusti 2014

Underbara Sensommardagar och TV-tittande

Kanske sommarens sista fjäril, det är så att nu kommer Hösten. Det gör inte mig ett dugg, det går bara så jäkla fort allt. Sommaren är ju inte slut än,
nej det är sant. Jag tycker mycket om hösten, har alltid gjort.
Nu kommer jag tillbaka till när allt var som det skulle
vara , Då vi tog båten och åkte iväg på Glottern, och gick iland på öarna . Vi visste ju var det var svamp
och bärställen.  För att inte förglömma alla nypon
vi plockat och torkat. Det gör väl inte folk längre.

Nu menar jag inte 80 åringar med de yngre tager de tillvara på sådant??



Måste vara så ärlig att jag berättar, jag är svampblind. Vi gick ju bredvid varandra min gubbe och jag, jag såg dem inte, men han plockade som bara den. Han sa ta de här då, så jag fick plocka lite jag med. 
. Det smakade underbart med den medhavda matsäcken ute i skogen.. Termoskaffet och de brädda mackorna bättre kunde det inte vara.

 Nej nu på hösten är det TV som gäller, det är ju ett
sällskap i alla fall. Jag har inte varit så värst förtjust
i Idol, men nu är jag där och tycker det är rätt
underhållande. Det är ju val också, ett viktigt sådant
 var inte orolig jag skall inte prata i det ämnet, det
hör absolut inte hit i bloggen.
Nej jag hittar alltid något att titta på , tiden går ju
om inte annat. Och nu är det nog dags att sluta
för i dag. Här bliver det nog Sill och potatis med gräslök,
eller Lasagne, jag har ännu inte bestämt mig.

4 kommentarer:

Maj sa...

Verkar lik dig i mycket. Hösten är min åårstid förutsatt att det inte regnar hela tiden. Naturen är underbar i skiftande färger, klar och frisk luft och ingen hets ! Har tittat in till Idol men jag är kluven inför det programmet....Önskar dig fortsatt trevlig torsdag. Kram

Tummelisa sa...

Hej igen,
Nu är vi hemma från Rhodos, vilken kontrast. 40°där vissa dagar, lite för varmt.
Känns som höst här, men jag är ingen höstmänniska.
Har inte tittat på Idol, men kanske ska göra det. Finns inte så mycket annat att se på.
Hoppas Du mår bra, och att det går framåt med Din träning.
Kram Tummelisa

Änglarum sa...

Gokväll gokväll!

Måste säga att idol är roligt!i kväll kollade vi på Böda camping.ja där fanns visst parad gata där skulle man ha lyktor och flaggstång i samma höjd ha ha..ja där satt de o tittade på när en nykomling satte upp förtältet..inte gick de o hjälpte till.kommer ihåg att det kunde vara så när vi hade husvagn! sen fanns de många vänliga själar med:godnatt på dig :=)

Black Iris sa...

Visst är det smått underhållande med Idol. Ibland får man sig ett riktigt gapskratt..

Kram Maidi