söndag 24 augusti 2014

Storfrämmande på gång , underbart

Det var inte bara sonen som kom i dag, min dotterdotter kom
också med lilla Axel. Det var hur trevligt som helst, vi hade inte mycket att bjuda på Kaffe och skorpor. Per skulle ju handla åt mig
så i dag åt vi Pizza alla tre, jaa fyra för lilla Axel gillade det med.

Hos mig var det ingen höjdare att vara i dag. Men Per dög ett tag
så Axel satt i hans knä. Skorp-påsen på bordet och smöret till
att breda på, så skönt när man kan ta det lite lättare ibland.
Sen kom Per med Pizzorna då åt vi på kartonglocken, ingen disk
här inte. Jag har en stor bit kvar tills kvällen, och den goda
salladen till. Lilla Axel kröp ut och in till balkongen, mamman hade
jämt göra, att plocka undan för nu är han i både skåp och lådor.
Det blev ett helt batteri med att spela trummor på kastruller och
andra prylar som lät mycket. Jag ser ju hur han trivs och vilken matlust, underbart att se. Tänkte ett tag hur orkade man förr,

vilken energi.
Denna blommar ännu, fast lite mindre klockor nu. Men vad gör
det , det var jag som satt dem i våras i alla fall.
I dag fick jag min Bollkryss ändå, lagom stor för det lilla bordet

på balkongen.
,

När de har kommit, är det Höst tycker jag, men jag tycker om dem.
Vi hade en trevlig matstund, det blev ungefär som vi skulle haft en Pick-nick, lite rörigt men mycket gott, bara det att vi åt inomhus.
Bäst av allt tyckte Axel var ju att mamsen var med, så är det bara.
Sophie hade med sig och visade kläder som hon köpt för pengarna
från mig. Jag skulle ju aldrig kunna klara att vara barnvakt nu som

det är med rullator och allt. Jösses så gammal man blivit så är det bara.
Hej då lilla gammelmormor, nu går jag och mamma hem.
Jaa skall jag vara riktigt ärlig så sa inte Axel det, utan det låtsas
jag för mig själv. Han kanske tänkte det ändå. Innan Per
försvann plockade han undan så nu är det ok igen.

8 kommentarer:

Gunillasljusglimtar sa...

Dina goa inlägg! Då har det vartfullt hus hos dej med goa släktingar! Så söt lille Axel.Vi skulle göra rent hos våra hönor men se det gick inte kommer en JÄTTEskur nu från ovan:) Kramelikram pådej ♥ Gunilla

Mamma C sa...

Vilken härlig söndag du har haft. Behöver inte vara så perfekt jämt heller. Är ju superduper med picknic och äta på kartongen med.
Kramis

Maj sa...

Fint inlägg! Du har så hemtrevligt och besök av familjen är ju underbart Kram

Anonym sa...

Känner igen det där med att plocka ur och in i skåpen, att kuta före och efter, vi har haft vår Hannes, min systers barnbarn, att kuta efter, och han älskar hundarnas vattenskål. Vilka plask de blivit. Hoppas det går framåt för dig och att du snart kan gå utan rollatorn. Här är hösten på väg, definitivt, har regnat sen vi kom hem från söderlandet. Ha det gott. Ann

Änglarum sa...

Hej Hajan!! så trevligt ni har det och som du skriver,man måste få ta det lite lätt med saker o ting! det viktigaste o roligaste är ju att umgås inte att hålla på med ditt o datt som disk o fejja med trasan innan!! lille Axel charmar nog vem som helst :)) ps! äppelmuffinsen kan man äta som de är,men såklart en klick grädde kan man alltid ha till! kram Jessica

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var roligt och få besök av Axel och hans familj, och pizza är ju jättegott. Det brukar vi lyxa oss med på söndagar till en film.
Kramar
AnnaMaria

Äppelblom sa...

Hej rara du!
Ser att du haft finfrämmande - så mysigt!
Skorpor med smör på till fikat är inte alls fy skam - det tycker jag är jättegott och hittar man en liten ostbit i kylen också, så blir det helt perfekt.
Stor kram till dig och ha en fin vecka!

Livet på Vestergård sa...

Vilken härlig dag du beskriver! Roligt att ha nära och kära som kommer på besök .