torsdag 14 augusti 2014

Soppan är serverad, kom så får Du smaka ! !

Fisksoppa på gång, dålig bild tack vare varma ångor. Men som
vanligt Marys Fisksoppa underbar. Hon kom till mig i dag med
hela Fiskgrytan med sig. Vilka kamrater jag har.
Till soppan hade vi gott Vitlöksbröd och 2 st Dessertostar, Skall vi festa så skall vi. Det blev många skratt under denna middag, man
har ju inte roligare än man gör sig. Hon blev glad när hon såg att
jag var så mycket bättre, med allt. Men alldeles för mager, jaa det
säger alla, blä.
Här blixtrar det så folk ser vettskrämda ut, men Mary gjorde det inget. De vet väl hur jag ser ut sade hon. Ett klokt iakttagande,
eller hur.

Till kaffet hade vi gammaldags mums, jag hade nästan glömt hur
goda de var. Det var en trevlig torsdag för två damer som tycker om att prata med varandra.

Det är nog dags att ladda min kamera, suddig bild här med.
I morgon är det dags för att visa hur jag skött mig, då kommer
flickorna från Terapin. Jag är nöjd i allafall.

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Låter som en jättebra torsdag som du haft. Hoppas du får massor av beröm nu idag när dom kommer. För du är jätteduktig med din gång redan nu.
Puss och kram

Maj sa...

Du har säkert tränat på flitigt och kommer att få "stjärna" som vi fick förr hos tandläkaren. Kram

Änglarum sa...

Hej svejs!
Hoppas du får med med beröm godkänt :))) alltid roligt med beröm,hur gammal eller ung man än är...soppan såg smaskens ut,vilken härlig väninna som kom med den.Har varit borta på lunch i dag,inte så dumt det heller!kyckling paj m sallad o sen god glass till kaffet..så nu står jag mig lite.kram Jessica

Blommiga Rutan sa...

Vilken rar vän du har! Guld värd!
Fisksoppa är såååå gott, och med vitööksbröd extra mumsigt!
Håller tummarna att du får guldstjärna!
Kram Anncathrine