tisdag 5 augusti 2014

Så tråkigt för Västmanland, den sjätte dagen nu med alla bränder.

Denna stora skogsbrand för Västmanlänningarna,
det är ju inte klokt så lång tid det tager att få bukt med den.
Det måste ju vara jättesvårt att evakurera sina hem.
De vet ju inte hur det går, med boningarna för dem.
Det är nog ingen som vill byta med dem.
Nu står Norberg på tur, så förfärligt. Ibland räcker det inte med vanliga skyddsåtgärder.


Nu ringde min son och sa att nu är det dags igen, med en vecka i båten. Jag sa just nu regnar det här så skönt. Men han sa det är
snart över och vi skall iväg nu. Sen börjar jobbet igen.
Det är klart han vill iväg,  Jag tänkte på bränder igen, min gubbe
var med i Åby Borgarbrandkår, de fick också ligga i.
Stora skogsbränder härom kring. Man var väldigt stängd av det,
de hade ju sina perioder när de var tvungna att ställa upp.

Är det någon mer än jag som tycker att vädret varit konstigt.
Man vet inte riktigt hur det skall bliva.
I dag har de städat här, det var att damma också
det brukar ju jag göra eljest, men inte nu efter skadan. Nu hoppas vi på regn där det behövs,
tänker på Sala, uppehåll för segelbåtar och lite
svalare i Spanien med.  Mig spelar det ingen roll,
jag klara mig alltid.



2 kommentarer:

Änglarum sa...

Hej eller go kväll rättare sagt!hemskt med branden fyy!såg nyheterna innan..man ryser!sen ser man hur många frivilliga hjälper till med förödenheter o dyligt,det värmer..visst är det falukorv på tradar mackan (dock inte på den vi åt utan bacon det får väl innefatta det med :) ha en fin kommande Torsdag <kram Jessica

Anonym sa...

Vi har det lika varmt och skönt som när vi kom hit. Det är 30-35 grader och en skön svalkande vind. Idag har vi badat nästan konstant i 7 timmar. Ikväll ska vi gå ut och äta.
Puss och kram