söndag 3 augusti 2014

Åh, vilken härlig Söndag, alla tre glada och nöjda

 
I dag var Per  och barnbarnet Martina här. Jag har det ju så bra att jag
saknar inget av mina barn de ställer upp så ofta , mer än vad jag vill faktiskt. I dag var Martina ledig från sitt sommarjobb, och var så snäll så hon ville komma med till mig.
Då kunde hon ju åkt och badat tyckte jag, men visst blev jag glad.

Vi bestämde oss för att hämta mat på Krogen, det kan man gott unna sig ibland.


Jag och Per tog Pizza som vanligt, Martina tog Kyckling med ris
och curry. Det doftade gott om hennes mat också.


Här var det hungrigt kan jag tala om, vi åt på kartongen Per och jag
Martina åt direkt i sin låda. Här fanns inga servetter i dag inte.
Martina blev så mätt så hon gick och lade sig ett tag. Jag åkte
in med rullstolen och tog en bild, hon sov så gott.

Fult gjort kanske, men hon brukar vilja vara med på bild,
och det är redan på pränt.
Det är rejäla portioner på Krogen, Martinas Kyckling med ris,
var jättefin. Sen hjälptes vi åt Pera och jag med uppläggning av mina långbyxor, bara att stryka på ett band  i stället för att sy upp dem.
Innan De åkte hem drack vi kaffe och goda  Pariser-bullar.
Nu har jag vilat ett tag uppepå min säng, det var jätteskönt.
Jag är mer trött än vad jag varit före olyckan. Men jag tror det beror på denna jäkla värme.
Hoppas detta fungerar nu, så det kommer på pränt.

8 kommentarer:

Rosa i huset i vitt sa...

Mycket som hänt här ser jag sen jag var här sist
har inte hunnit med bloggen så mycket på sistone
ha en bra vecka
kram Rosa

Maj sa...

Om du inte äter någon medicin som är tröttande så är det värmen tror jag med! Jag är urtrött på värmeböljan och hoppas det blir lite mer normala temperaturen snart!
Kram

Anonym sa...

Här har vi käkat köttbullar och makaroner. Vi hade tomtsås till våra köttbullar. I morgon blir det stranden. Nu sitter vi på balkongen och bara softar.
puss och kram från oss

Vitt hus med svarta knutar sa...

Värmen tar helt klart på orken, vi känner det här också. Idag försökte jag att städa av lite grann men blev alldeles svettig. Skönt att åka till sjön och ta ett dopp på kvällen. Ha en fin ny vecka!
Kram,
Regina

Ölandsvindar sa...

Oj vad många besök du har hela tiden! Kul! Härligt att äta restaurangmat ibland som omväxling. Vi ska nog göra det någon kväll den här veckan. Vi bestämde det med goda vänner som vi aldrig hinner se annars för alla är så upptagna.Jag såg din gula gräsmatta och så ser det ut här också större delen av sommaren. Och du, värmen suger kraften ur oss alla så var inte orolig för att du känner dig trött.
Kram från mig/Kerstin

Tummelisa sa...

Klart man känner sig trött i denna värme. Dåligt med sömnen blir det också.
Du har haft trevligt med besök och god mat. Kan inte bli bättre.
Själv arbetar jag denna veckan, sedan semester i tre veckor. Längtar! Åker till Rhodos 17/8. Resan bokades när det var kallt här....
Hoppas Du får en fin vecka!
Kram Tummelisa

G:a Affären sa...

Det ser skönt ut att vila efter kyckling med ris, och värmen tar också på krafterna. Jag har nyss hinkat vatten till tre hästar, det fick bli en sval dusch efter det.
Det skulle sitta gott med en Hawaiipizza nu eller varför inte en Janssson!
Hm, gräsmattan har helt fel färg! Kanske bra ändå att bli påmind om skrapa rutor eländet..

Allt gott till Dig!
Kramar
Cia

annika sa...

Jag blir helt seg i värmen om jag inte kan rulla ner i svalkande vatten. Helst rulla för jag orkar inte springa i ;).
I dag är det mer normal temperatur och då kan man tänka. Ja vilken sommar! Nästa vecka börjar vi med skoljobbet igen. Hela veckan är studiedagar och jag ska föreläsa här i Örebro om barn och läsning. Men innan dess blir det en tur med ett tjejgäng, 60+ är alla utom två. Varje år njuter vi av att vara i Kungshamn. I år är vi bara tre stycken och det är första gången som det inträffar. Bilder kommer senare på bloggen men jag måste nog skaffa en ny dator först.
Ha det så gott Hajan och hoppas att du blir piggare nu.

Kram
annika