torsdag 21 augusti 2014

Matlagning och Svensk Damtidning + Lantliv

 
 

Hajans  framfart i frysen nattetid.

För oss tanter ur Ewans synvinkel, vilka härliga Animeringar hon
plitar ihop. Det är verkligen fin konst.
Sov så jättegott i natt, men var vaken som vanligt
när Nattvakten kom. Jaa nattvakt kan man inte säga men Ni vet vad jag menar.
När hon gick från mig, gick jag upp och gångade till
frysen. Jag var jättehungrig, nej jag åt inget fryst förstås men tog fram till dagens lunch.
Isterbandet åkte fram , samt en kartong med Strömming. Jag hade en förnimmelse av Potatismos
och Strömming. Dillstuvad potatis med Isterband.
Först kl 07,30 åt jag Filmjölk och en god smörgås.
Gjorde Isterbandet som Per Morberg på ett fat i ugnen. Jättebra inget som skvätter omkring. Sen
gjorde jag dillsåsen till potatisen och blandade det.
Så gjorde jag potatismoset på de andra potatisarna
Strömmingen fick sköta sig själv i ugnen.
Detta skall jag ha i morgon, nu är det klart och Lingon har jag från
Stavsjö, vilken bra släkt jag har.
Vilken tur jag har Nu kom Lantliv också, den har jag sagt ifrån om,
men hon talade om jag kommer att få ytterligare några nummer.
Förr gjorde jag många recept därifrån, men det är ju bara jag i min familj nu och inte så mycket besök heller på middagar. Det finns det inte plats för här.  Men frukost brukar vi träffas på ibland, det
är bättre för mig att ordna.

Tog ett kort på mig själv i förklädet, lite roligt måste man ha ibland.

13 kommentarer:

  1. Är så glad att det bara går framåt med dig. Och så har du blivit lite som ungdomen också. Du tar selfies på dig med. Du gör det med cameran dom med mobilen. Nu ska vi käka kött och potatis här alldeles strax.
    Puss och kram

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Åhhhh så gott det ser ut!!! Nu blev jag jättehungrig!
    Så skönt att höra att du är bättre och inte behöver alla hjälpmedel längre.

    Ha det så gott
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  3. Nu kära Hajan är du riktigt modern som har tagit en selfie !!!!
    Det är ju så modernt så.
    Så kul att det går framåt med ditt brutna ben.
    Och god mat gör du också, ett intresse förstår jag när jag läser din blogg

    Tjingeling från Rantamor.

    SvaraRadera
  4. Oj vilken god mat!! Nu blev jag sugen på det. Till och med på strömmingen haha. Du ser så pigg och glad ut! Roligt att se!

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  5. Åh Hajan vilken mysig tant du är. Blir glad varje gång jag läser dina inlägg! /eva i dalarna

    SvaraRadera
  6. Godmorgon!
    vilken rolig start på dagen att titta in till dig :)) alltid glimten i ögat.Kan se framför mig Hajan mitt i natten rotandes i kyl/frys ha ha ja så kan det bli.ha en fin Fredag vännen<3 kram kram Jessica

    SvaraRadera
  7. Ohhhh så gott! Riktig husmanskost. Isterband med dillstuvad potatis är en favorit! Trevlig fredag önskar jag /M

    SvaraRadera
  8. Vilka läckerheter du har dukat fram här! Man blir verkligen sugen!

    Jag fick också Lantliv igår och kör på med den en tid till, men har bantat ner på prenumerationerna en del...

    Vilken härlig bild på dej i förklädet! Du är jättefin!

    Önskar dej en härlig fredag!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  9. Så gott...mums
    fin bild på dig
    ha en bra helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  10. Vad mycket gott du fixar med, smart att göra isterbanden på fat i ugnen. Strömming och potatismos är sååå gott. Vilken fin selfie du har tagit!
    Ha en fin fredag och helg! Här kikar vi på Dobidoo;-)
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  11. Du har tagit en "selfie", kul!
    Och jag blev så hungrig när jag hörde om potatismoset.....gott, gott, gott!
    Vi har ätit räkor här ikväll och det är väl inte min favoritmat direkt, men dom var goda.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  12. DU är ju underbar! Finaste Hajan ♥ Så fin Selfie på dej ♥
    Guud va hungrig jag blev nu när du beskrev såå go mat!!Aha så Per jhan lägger isterbandet i ugnen? O du med strömmingen också alltså? Det lät väldigt bra!! Kram på dej ♥ Gunilla

    SvaraRadera
  13. Så trevligt att få se en selfie på dig! Det numret av Lantliv har jag med och det är fullt av fina repotage. Önskar dej en fin söndag, kram Katta

    SvaraRadera