fredag 29 augusti 2014

Lite Fredagsmys med dotter och måg.

Hemma på svensk mark igen, två pepparkaksgubbar  tycker jag.
De landade i går vid fyratiden på eftermiddagen. Ringde då och sa att de skulle komma och hälsa på som i dag.
Jag fick i present ny fin Mousse- dusch-creme .
När våra barn var små så var det Mallorca som gällde, nu hade min dotter hittat den sortens duschcreme som vi tyckte så mycket om på den tiden. Fick också en ännu bättre tvättsvamp, än de förra. Det är bara att tacka och taga emot.
De hade också varit snälla och köpt Grekiskt Lantbröd, de vet att jag tycker så mycket om det. Skall göra en varm macka ikväll till
Doobidoo.  Bacon och ägg passar ypperligt.
Vi hade en trevlig pratstund och såg på bilder, vilka mobiler det finns nu.  När de gick , kom mina Hemtjänstflickor med tvätten.
Fint manglad och ihopvikt, visst har jag det bra.
Måste rekommendera min mat i dag. Jag hade Laxgratäng med
underbart god sås till. En vanlig gratäng med potatismos. Den hade
sonen köpt på Coop.
Min dotter och måg ville jag skulle komma dit i morgon, de skulle
dit hela surven. <Jag sade nej tack, lite säkrare vill jag nog bli,
för att åka dit. Det går ju bra inne, men ute har jag inte gått ännu.
Någon kommenterade till mig, att det bliver nog skönt att slippa
Rullatorn. Den har jag aldrig släppt, vill vara säker att jag klarar det.
Fick kallelse i dag till den nionde Oktober till Röntgen och
den doktor som fixade ihop benet, Har ju inte kvar plattan längre,
utan en lång spik som skall fixa detta. Spännande, så bra också
jag kan beställa en medföljare som är med mig hela tiden.
Det tyckte jag var jättebra, då slipper barnen följa med .
En trevlig helg önskar jag Er, och hoppas på bra väder med.

Då var det färdigskrivet för i dag. Evan står för bilderna.



8 kommentarer:

Mamma C sa...

Tack för frukostmackorna i morse hos dig. Eller förmiddagen kanske är rättare sagt. Nu ska jag sätta mig på altanen tända en massa ljus och se på Netflix tills Dobbidoo börjar. I ugnen står två limpor för gräddning. Glömde köpa bröd till oss själva. Fast T fick åka en gång till Ica när vi glömt toa och hushållspapper + kaffe.
Ha en bra kväll puss och kram

Katta sa...

Trevligt för dej att få hem dem :) Såna tvättsvampar är superbra och grekiskt lantbröd är verkligen gott. Förstårom du vill känna dej stadigare innan du åker iväg någonstans. Önskar dej en trevlig helg, varm kram Katta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Dom där tvättsvamparna är så sköna, och så gott bröd. Roligt och träffa familjen när dom kom hem. Jättebra att du kan ha en medföljare, det måste kännas tryggt.
Kramar
AnnaMaria

Fågel Blå sa...

Åhh vilka fina tvättsvampar, och vilket gott bröd,
Önskar dej en fin Helg
Kramar Kathrine

Rigmor sa...

Det spelar ingen roll om man är liten eller stor...det är alltid lika trevligt med presenter!
Ibland kan man hitta riktigt goda färdigrätter, jag har alltid några i reserv till jobbet, ifall det inte skulle finnas någon matlåda till hands när man behöver. Men lax har jag inte provat, så tack för tipset!
Jo, jag har rejäl värk i både höfter, rygg och knän. Allt kommer av förslitningar, artros. Sen skulle alla piller bytas ut mot morfinplåster, men nu visade det sig att jag inte alls tål dessa, så nu är vi tillbaka på ruta ett. Hoppas allt ser bra ut för din del när du kommer tillbaka till röntgen.
Ha en skön fortsättning på helgen!!
Kram kram

Ölandsvindar sa...

Vilket litet fint kramdjur du har med idag!Bra med sådana där presenter som man verkligen har användning för. Jag minns när charterresorna drog i gång och man fick små konstiga presenter med resmålets namn på från alla som varit ute i världen.
Kram från mig /Kerstin

Anonym sa...

Mors !
Var hos Systera mig o Svågern i går (Lördag) och åt på mig så jag klarar mig hela veckan. Kände mig som en spädgris när jag kom hem . MEN skam den som ger sig , Jag tröck ned 3 Tacos och fyllde ut det lilla tomrum som fanns i Magen. Jag fick också en fin present i flytande form och det var inte rakvatten. ;-) !!
Idag [söndag] bär det iväg till Parken för att heja fram IFK till stordåd.
Ha det gott MOR så höres vi av.
Din Son från Peking !!

Jannike - Bromans Bravader sa...

Nej men nu kunde jag äntligen kommentera hos dig. Jag har försökt flera gånger under sommaren utan att lyckas! Jag har så gärna velat skicka en hälsning, speciellt efter din olycka, men det har inte gått, och så har jag velat tacka för alla fina ord du så ofta skriver till mig.
Stor kram Jannike