måndag 18 augusti 2014

Grattis lilla vän på din 1-Årsdag

Tänk Du lille vän, att i dag är du  1 ÅR , GRATTIS
En stor och varm kram till Dig , från din Gammelmormor.
Jag hoppas av hela mitt hjärta att dagen bliver bra.
Men man hinner ju inte med farten som är i dag.
Var har det året tagit vägen. Det är klart för mig har det inte gått
så fort, efter den jädrans olyckan.



När man skriver så här, kommer det bilder på alla andra barn ???
Ett litet mellanspel, hoppas ni inte misstycker , med allvaret
jag bara tycker att man orkar inte se snart på TV.
Undrar bara hur det skall sluta med allt detta.
Vad har de för människosyn, de som styr i dessa länder.
Religion skall vi inte tala om,
 
det finns ingen här heller.Vi skall vara rädda om vår fana.
Såg på morgonprogrammet på 4an i dag. Då var det just om
förskolebarn. Axel går redan i förskolan. Så bra vi har det i vårt
land, tänker de unga på det, någon gång?. Man behöver bara räkna. upp Irak. Israel, Gasa, Syrien, Iran. Afrikas alla länder.
Hur är det i alla dessa länder för kvinnor och barn.
Läste nyss Colerells blogg, vilket underbart inlägg i dag. Hon hoppas att hon kan få någon att skänka en liten slant. Det finns ju så många olika Hjälporganisationer att välja på.  Jag har alltid skänkt till de behövande, just nu är Läkarmissionen den jag ger en
slant varje månad.
Jag får alltid en känga för det, jaa jag har inte mycket att taga av, när man bara har pensionen..
Men det här räckt till dem med. Hörde i morse en ung man vet
ej vilket land han kom ifrån, han bodde i Gusum , i en liten lägenhet med 3 andra. Fick höra att det just nu är 11000, som
väntar på lägenheter. Han vill studera och börja en skola. Han hade
väntat länge på sitt uppehålls-tillstånd ,det har han fått, men Han väntar fortfarande, både på jobb och få bo någon stans.
Detta skulle inte bli så dramatiskt, men nu när det på pränt.
Hoppas att ens barn och barnbarn slipper allt detta man bliver matad med.

Förlåt denna gamla tant, som undrar så mycket.






7 kommentarer:

Maj sa...

Du behöver inte alls be om förlåtelse för dina funderingar....tänk om flera reflekterade över tillvaron på allvar, ja då kanske de skulle se annorlunda ut. Men vi dras ju med dessa urgamla gener som ställer till det för oss verkar det som.
Grattis "gammelmormor" till er söta 1-åring. Kram

Fågel Blå sa...

Ohhhh så söt liten kille, och vad fort det går, härligt att få se foto!
Pigg och glader!
Tack för din kommentar!
Kramar Kathrine

Mamma C sa...

Ja det är hemskt så det är där ute i världen. Man blir så bestört och ledsen.
Kramis på dig.

Snäckskalsdalen. sa...

Det finns mycket att vara tacksam för och det finns mycket att undra över, jag undrar hela dagarna.
Vilken liten sötgris på 1 år!
Agneta kram

Polargrevinnan sa...

Snälla Hajan - jag vill inte alls vara i fred men tiden har inte räckt till för bloggen. Men jag läser ibland lite innan jag går till sängs däribland din blogg.Fint inlägg du har.
Vi hade goda vänner på middag igår och vi pratade om - just hur bra vi har det. Vi smågnäller lite då och då och glömmer lätt hur världen ser ut i dag.
Du har så söta foton på de dina.
Jag hoppas innerligen att de får växa upp och få det bra.
Sköt om dig.
Kram Viola

Black Iris sa...

Vilken liten charmknutte ni firar där..

Kram Maidi

Katta sa...

Förstår det bubblar upp lite blandade tankar och funderingar så som världen ser ut. Ibland Villman knappt läsa nyheterna eller se dem på tv pga allt negativt de visar, men det finns ju ändå. Som tur är finns det mycket gott och fint att balansera upp det med. Som den där sockersöta lilla ettåringen, vilken liten charmör :) Varm kram till dej och tack för dina fina kommentarer <3 /Katta